Okej kära vänner, jag tror att jag snart är back on track

Skärmavbild 2013-11-01 kl. 10.55.18

Idag är det fredag och det gäller att blicka framåt för att inte sjunka till havets botten. Detta har varit en innehållsrik vecka, men jag har inte haft tid att sitta ner och skriva av mig. Freddie har fyllt ett år och börjat på förskolan. Hur stort är inte det? Det är megastort! Hon fyllde år i tisdags. Firandet var inte särskilt spektakulärt, jag ville väldigt gärna gå på Vi Föräldrars föreläsning om ”trots”, därför sköt vi fram hennes födelsedagsfirande med en dag. Föreläsningen om trots var väldigt matnyttig och jag ska skriva om detta vid ett senare tillfälle. Jag lärde mig massvis.

Idag sitter jag hemma och pluggar ENSAM för första gången på ett år. Det känns jättekonstigt att ha en hel dag över till hemmastudier utan en bebis hemma i lägenheten. Jag är som en kalv på grönbete. Har svårt att koncentrera mig och måste försöka strukturera upp mig. En sak som är kul med att hitta nya rutiner i vardagen är att jag numera kommer ha mer tid över till att blogga. Tjihoo! Nu när jag får sitta ostört vid arbetsplatsen går det helt plötsligt att skriva ett blogginlägg eller två.

Kommentera

