RIP Lou Reed

lou-reed-walk-on-the-wild-side-rca-victor-4

Lou Reed har dött och jag har tänt ett ljus för honom. Nu sitter jag här och lyssnar på hans musik.  Jag älskar att han sjunger om transvestiten Candy Darling i låten ”Walk on the wild side”. Jag har sedan barnsben älskat och fascinerats av transvestiter och drag queens. Jag vet inte riktigt varför, men jag tror det handlar om att känna med människor som lever med kampen om sin identitet. Fy fan vad svårt det måste vara att känna sig som en kvinna i en mans kropp och tvärtom. Kampen, känslorna och konflikterna får mina bekymmer att blekna.

När jag reste jorden runt i ett år hyrde jag ut min lägenhet till en kompis som älskade Lou Reed. Han lämnade kvar en platta när han flyttade ut från min lägenhet efter att ha förvaltat den väl. Känslan när jag insåg att denna fantastiska vän installerat ny ugn, kyl och och frys till en billig peng för att överraska mig kommer jag alltid minnas. När jag lyssnar på Lou Reed blir jag alltid lugn och harmonisk samt tänker tillbaka på livet jag levde år 2005.

Skärmavbild 2013-10-27 kl. 21.43.40

Candy came from out on the island
In the backroom she was everybody’s darlin’
But she never lost her head
Even when she was giving head
She says, ”Hey babe, take a walk on the wild side”
He said, ”Hey babe, take a walk on the wild side”

One thought on “RIP Lou Reed

Kommentera

