Religion, samtal och podcastinspelning

Bild01 Bild03

Vilken dag detta kommer att bli. Klockan är snart tre på morgonen och jag ska upp om ett par timmar. Jag har suttit och jobbat med morgondagens lektion. Nu börjar ögonen grusa sig. I morgon kommer det två personer från universitetet för ett så kallat trepartssamtal. De ska observera mig under ett lektionspass och sedan bedöma mig utifrån det. Typ. Hit eller shit. Jag vet inte. Känns lite nervigt, särskilt med tanke på att jag kommer vara trött.

Det är bara att bita ihop. Ni som är intresserade kan spana in min senaste blogg annasklassrum.nu, där kommer jag lägga upp mitt undervisningsmaterial. Tanken är att det ska bli en sajt för mina elever och andra lärare som vill ta del av det. Jag tror på idén att dela med sig av sitt material. Det finns ingen som förlorar på det.

Efter dagen som förmodligen kommer att gå till historien som gäspandets dag ska jag dra iväg till en studio. Jag blev tillfrågad att medverka i ytterligare två podcastavsnitt av Joller och imorgon ska jag spela in det första av dessa två. Det kommer bli så himla kul. Kvinnan jag ska prata med har kommit till att bli en av mina förebilder. Hon är ett riktigt proffs som jag träffat vid ett tillfälle tidigare och det ska bli kul att spela in ett avsnitt med henne. En rolig grej är att det två mest lyssnade avsnitten jag medverkade i sist är de två avsnitten som det har lyssnats mest på. Jag pratade amning med Lady Dahmer och mammakroppen med Lofsan.

Ha en bra dag allihopa när det beger sig. Nu ska jag sova.

Kommentera

