Set E-type och alla andra män som trycker på härskarteknikens knappar on fire. Med vänlig hälsning Primadonnan/Lilla tjejer

E-type säger: ”Hon är inte trovärdig den lilla tjejen. Jag blir lite irriterad när en liten primadonna ska berätta: gå inte på de här krogarna. Hon har ingen aning om vad hon snackar om.”

E-types krog har inget kollektivavtal och nu är han arg på fackordföranden Jenny Bengtsson som uppmanar folk att inte besöka hans krog.

Jag skulle kunna skriva ett raljerande inlägg om hur dum E-type är, att han förmodligen har en skruvad syn på kvinnor om inte annat att han utrycker sig galet. Men det tjänar inget till. Jag tror att E-type får sin beskärda del av det från annat håll. Nej, jag vill inte trycka till honom. Däremot vill jag peppa kvinnor i alla åldrar att som råkar ut för detsamma.

Kombinationen fitta och bröst gör oss inte automatiskt till primadonnor eller småtjejer. Vi är kvinnor med integritet och vi förtjänar samma respekt som män. Kom ihåg det. Jag skulle bli förvånad om E-type hade ”rasat” lika hårt mot en manlig företrädare. Nä, detta är ett praktexempel på ett underliggande kvinnoförakt. Att ens tilltala en människa på det sätet säger en hel del.

Kvinnor! Ta ingen skit, ta inget skit, ta ingen skit!

Ät popcorn ikväll och mys.

2 thoughts on “Set E-type och alla andra män som trycker på härskarteknikens knappar on fire. Med vänlig hälsning Primadonnan/Lilla tjejer

  1. Vet du, jag reagerade också starkt på hans uttalande!

    ”Den lilla tjejen”…som för att förminska henne som människa.

    Vad är det för sätt att bete sig?!

Kommentera

