En härlig lördag med både kyrkobesök och middagsbjudning

lördagen

Igår var vi på dop. Emma och Peters lilla Henry välkomnades in Guds rike osv. Allhelgonakyrkan på Södermalm är så himla vacker. Lovi som varit i kyrkan med sin förskolan vid ett tillfälle var lite lätt skärrad över Jesus på korset. Hon hade svårt att släppa det här med att han faktiskt blev UPPSPIKAD på korset. ”Stackars Jesus”, var hennes återkommande mantra. Eftersom varken jag eller min sambo är medlemmar i Svenska Kyrkan är inget av våra barn döpta. När Toddo var liten hade vi ett namngivningskalas.

Vi köpte en liten väska på Coctail och stoppade ner en slant i den. Jag övervägde att köpa en mexikansk brottarmask för dåliga hårdagar, men kom på att jag inte ska släpa hem fler några fler onödiga prylar nu när jag är så duktig på att rensa ut.

Kvällen spenderades i goda vänners lag. Josefin och Jakob som bor här på gården bjöd på mat i vårt hem. Väldigt gott och väldigt trevligt.

 

One thought on “En härlig lördag med både kyrkobesök och middagsbjudning

Kommentera

