Den stora utrensningen

För ett par dagar sedan fick jag ett ryck och började rensa ut saker här hemma. Jag tänkte tillbaka på det året då jag reste jorden runt med bara en 25 liters ryggsäck som sällskap. Givetvis träffade jag massvis av människor under resans gång, men själva grejen att sluta fokusera på prylar och materiella saker var något jag upplevde som väldigt renande. Att klippa känslomässiga band till prylar är befriande.

Ni som följer mig på instagram @apansattigranen, vet att jag har dragit igång #apansloppis. Hittills har jag tjänat ihop cirka 1500 kr. Jag har sålt allt från örhängen, till klänningar och lampor. Jag tycker detta är hur coolt som helst och har fört över pengarna till ett separat konto där jag ska samla på pengar från loppisförsäljningar. Vi börjar bli trångbodda och det känns om det är ett perfekt tillfälle att rensa ut lägenheten inför en framtida lägenhetsförsäljning.

Snart kommer jag lägga upp lite bebisrelaterade prylar. Dels vår Bugaboo Cameleon, en babysitter från Babybjörn, en liggdel till Urban Jungle syskonvagn och lite annat smått och gott. För mig är det en väldig process att sälja saker jag gillar, men som jag inte använder. Det är bättre att det kommer till användning än att det ligger och tar plats hemma hos mig.

One thought on “Den stora utrensningen

  1. Bra grej! Och visst är det alldeles väldigt frigörande att rensa ur? Tror verkligen att det ligger något i Feng Shui eller vad det kallas. Rensa ur hemmet och det blir lite lättare och utrymme för nya energier på många plan i livet.

Kommentera

