Nej, jag tror inte att han kommer längta efter ett liv som lärare i kalla Sverige jämfört med att arbeta med musik i Los Angeles

I går sprang jag på en gammal lärarstudent som jag pluggat ihop med. Jag minns att han då var på väg att ta ett sabbatsår med studierna för att satsa helhjärtat på sin musikkarriär. Hans karriär går tydligen bra och nu överväger han att flytta till Los Angeles med familjen för att slippa pendla.

Han ba: Det blev inte lärare av mig.
Jag ba: Jodå, en vacker dag så står du där i klassrummet.

När vi skildes åt kunde jag inte låta bli att tänka på mina ord. Vaddå en vacker dag? Hur stora är oddsen? Varför sa jag så och vad menade jag egentligen? Jag vet inte varför jag sa så.

2 thoughts on “Nej, jag tror inte att han kommer längta efter ett liv som lärare i kalla Sverige jämfört med att arbeta med musik i Los Angeles

Kommentera

