Ett annat liv

Skärmavbild 2013-09-06 kl. 10.37.02

Jag vet inte vad det är som gör det men allting känns så himla bra just nu. Hela jag är i total harmoni och det känns som om jag är på väg att uppnå någon form av balans i livet. Igår cyklade jag till universitet precis som jag hade planerat och det kändes plötsligt som om jag fullbordade en målbild. Egentligen suger det att cykla från Södermalm till universitetet. Det är så galet många rödljus överallt och exakt alla som rör sig i trafiken verkar vara helt galna. Bilister, gångtrafikanter och cyklister är av samma skrot och korn. Folk beter sig som om de tror att de inte ska nå sin destination, de sätter sina liv på spel när det gäller att ta sig fram i trafiken. Det är inte utan lite dödsångest jag cyklar i stan.

När jag passerade Norrmalmstorg passade jag på att smita in på Marimekko för att prova den lila höstjackan. Den satt bra, men kändes lite dassig i färgen och är nu ute ur leken. Kvar på listan över tänkbar höstjacka är den gula från Fjällräven. Egentligen kanske jag borde spara mina slantar och köpa en hejdundrande jacka nästa år när jag har gått ner min övervikt, jag har faktiskt en fin men svart jacka jag kan använda.Men jag vill unna mig en tjusig jacka att fira in hösten med. Angående min nya livsstil har jag idag nått en milstolpe.

Jag tänkte att jag skulle börja belöna min framgång i viktminskandet. Har ni några bra tips på tänkbara belöningar?

2 thoughts on “Ett annat liv

  1. Tips!! Skippa city och sväng höger förbi Grand, över östermalmstorg med riktning mot stadion och ta sen vägen genom stora skuggan bort till uni. Lite längre, men mkt trevligare!

  2. Jag gillar belöningar, men tror det finns en fara i att belöna viktminskning. Det blir som en hetsjakt på något du kanske vill ha t.ex. vilket jag tror kan trigga ett ätstört beteende i längden (kilon -= dåligt liksom). När du går ner i mått kommer du ju dock behöva köpa ny garderob och det kan fungera som en belöning i sig? Du är jätteduktig som kämpar på med livet och barn och hela faderullan! HEJA DIG! En övning jag gillar att köra är en utmaning på slutet av passet. Kör 10 sit-ups, (vänd dig om), 10 rygglyft, 10 armhävningar, 15 air-squats (djupa squats, ingen vikt). Det här ska gå FORT och helst ska du tävla mot någon annan. Kör tre varv. Efter hand som du blir starkare och orkar mer kan du öka på repetitionerna eller set:en. Och ja, självklart går det bra att göra armhävningarna på knä. Viktigt dock med spänd bål och sådära. Kör så det ryker!

Kommentera

