Tillbaka till universitetet

Skärmavbild 2013-09-04 kl. 22.04.46

I morgon är den stora dagen då jag återupptar mina studier vid Stockholms Universitet. Det är inte utan att jag har lite pirr i magen. Tänk att jag går på mitt sista år! Det är ju helt fantastiskt vad fort tiden har gått. Med tanke på trafikkaoset som råder i stan kommer jag cykla dit och jag längtar verkligen efter att ta den där cykelturen. Vardagsmotion har fått en helt ny status i mitt liv. Sedan jag började träna för snart fyra veckor sedan mår jag jättebra. Det känns som om jag återupptäcker min kropp.

Idag har tränat två gånger, dels var jag med på ett pass hos Rosa Skrot  i morse och ikväll dansade jag flamenco. Det var värsta demonstrationen när jag skulle in på medborgarhuset vid medis. Mikael Wiehe sjöng och folk viftade med banderoller. Jag har inte ens orkat sätta mig in vad de demonstrerar emot, men jag antar att det har något med USA att göra. Jag läste på löpet att Obama sände grattishälsningar till Prinsessan Madeleine som tydligen är gravid. Jag ska inte vara sämre, GRATTIS och grattis till alla andra som också har något att fira, typ jag.

Ni vet den där laptoppen jag köpte förra veckan, den har legat på mitt skrivbord i väntan på att det ”rätta ögonblicket” ska infinna sig. Tanken vara att jag skulle städa skrivbordet och sedan öppna upp min lilla skatt. Men så fick jag ett mail häromdagen med frågan om jag vill ha en testdator. Alltså, en dator som jag får låna ett halvår för att testa. Tjihoo! Why not? Klart att jag vill ha en testdator och imorgon ska jag såldes lämna tillbaka min mac. Känns lite tråkigt eftersom jag velat ha den så länge, men samtidigt kommer jag att spara in en rejäl slant om det visar sig att den andra datorn funkar bättre och jag hellre vill ha en pc-laptop.

En annan rolig grej som jag vill fira är att jag verkar ha fått världens bästa handledare på skolan där jag ska vara lärarkandidat om ett par veckor. Hon är AWESOME och jag tror jag kommer lära mig massvis av henne. På tisdag ska jag vikariera i en av hennes klasser och det ska bli så spännande. Oj, klockan är 22 och det är dags för mig att hoppa i säng. Jag har slutit ett avtal med mig själv att jag ska ligga i sängen senast klockan 22 från och med nu. I vanliga fall sitter jag uppe till långt efter midnatt, men nu i och med att jag satsar på den hälsosamma linjen vill jag passa på att ge kroppen sömn. Because I´m worth it.

One thought on “Tillbaka till universitetet

Kommentera

