Tips till dig som pluggar och vill hålla koll på kurslitteraturen

Nu äntligen kickar hösten igång och för er som ska börja på universitetet kan jag gissa att registreringarna pågår för fullt. Själv har jag påbörjat min fördjupningskurs i religionshistoria och på torsdag börjar mina studier på Stockholms Universitet.

Denna terminen kommer jag läsa både distans via Umeå Universitet och på SU. Jag är väldigt förväntansfull och har en bra känsla i kroppen. Nu ska jag läsa mitt sista år innan det är dags för examen. Kan knappt fatta det. Tiden har verkligen gått fort.Jag har genom åren lärt känna en mängd sköna människor genom min utbildning. En av dessa är Anna Wallgren och hon har kommit att bli lite utav min idol i den akademiska världen.

Hon är liksom ett geni när det kommer till att strukturera upp sina studier. Nu tänkte jag helt sonika dela med mig av Annas KURSLITTERATUR I TABELL. Den är suverän och jättebra att ha när all kurslitteratur ska struktureras upp. Genom att titta i tabellen går det att få en bra överblick för vilka böcker som finns tillgängliga och om man har läst dem. Jag har precis fyllt i mitt litteraturschema för min ena kurs. Nu är det bara att sätt aigång att läsa. Voila!

Skärmavbild 2013-09-02 kl. 23.16.14

3 thoughts on “Tips till dig som pluggar och vill hålla koll på kurslitteraturen

  1. jaaa, sjukt smart!!! 🙂 Jag läser två kurser på masternivå parellellt, så det är mycket litteratur att hålla reda på! Ska absolut testa tpiset 🙂

  2. Åååh, den där Anna är himla smart! Vet du vad man mer skulle kunna göra? Färgkoda tabellen! En färg för e-böcker, en för böcker som inte finns på SUB, osv. 😉

    Lycka till med pluggandet. Hoppas vi ses på SU.

Kommentera

