Oh happy day, vi firar med att campa i vardagsrummet

Skärmavbild 2013-08-26 kl. 22.40.48

Klackarna i taket! Jag är så glad och lättad! Kort och gott skulle jag kunna sammanfatta det hela med att mina surdegar är satta, jästa, gräddade och nu njuter jag av gott bröd. Fina metaforer en måndagskväll som denna. En liten surdeg kvar och efter det ska jag städa skrivbordet inför kursstarten på måndag. Idag var jag på anställningsintervju för en 60% lärartjänst i svenska. Jag fick jobbet och lovade att höra av mig så fort jag visste resultatet av tentan. En timma senare fick jag mail att jag är godkänd och blev då tvungen att tacka nej till jobbet eftersom jag nu kommer kunna påbörja mina studier på Stockholms Universitet i höst som tänkt.

Glad i hågen gick jag förbi en sportbutik och impulsköpte ett tält, fyra sovsäckar och fyra liggunderlag. Butiken reade ut campingutrustning med 70% rabatt. Barnen blev överlyckliga och det har blivit dags att planera första campingturen. Eller nja, jag menar den andra campingturen. Första campingturen äger nämligen rum exakt just nu på golvet i vårt  vardagsrum. Barnen ligger som små puppor i sina sovsäckar, en lightversion av camping.

Det har hänt så himla mycket roliga saker på sistone som jag inte har haft tid att blogga om pga den extremt krävande tentan som ägde rum i torsdags. Nu hoppas jag dock på att komma i fas med tid och rum. Har saknat att blogga ordentligt och helhjärtat. Som ni ser på bilden ovan har mitt hår vuxit ut i racerfart, önsketänk. Näää, riktigt så bra är det inte, men nästan. Min kompis Sukai har precis startat en webshop och äntligen får hon pyssla med sin passion, löshår. Jag är så sjukt impad, shopen har inte funnits alls länge men har vuxit hur mycket som helst på kort tid.

Sidan heter Highgrade Beauty och säljer allt från löshör till nagellack. Jag har fått ett par nagellack för att prova. Ska visa upp här framöver. Minns ni att jag ville börja skönhetsblogga i våras? Nu kanske det äntligen blir av. Kram på er älskade bloggläsare. Jag har saknat er!

Ps. Om ni vill handla och få 15% på köpet hos Highgrade Beauty anger ni kod: APAN.

4 thoughts on “Oh happy day, vi firar med att campa i vardagsrummet

  1. Jaaaa!! Grattis! Jag klarade min tenta också, har levt på moln i några dagar nu. Nu sitter jag på universitetet och skriver på ett projekt så jag sedan äntligen kan börja exjobba på måndag med vetskapen om att CSN kommer rulla in. Känns mycket mindre betungande att skriva tråkprojektet nu när jag vet att jag klarat tentan.

Kommentera

