Kräftskiva och kvällspromenad med midnattsloppets löpare

Skärmavbild 2013-08-18 kl. 08.26.53

Igår vankades det kräftskiva hemma hos Kristina. Jag och Freddie var där.

Skärmavbild 2013-08-18 kl. 08.26.38

Kix hade dukat upp och dekorerat med kräftattiraljer som hör en kräftskiva till.Skärmavbild 2013-08-18 kl. 08.24.05

Helena hade bakad en mycket god västerbottenpaj.

Skärmavbild 2013-08-18 kl. 08.22.50

Kräftorna var goda, men jag inser mer och mer för varje år att jag inte är en skaldjursmänniska. Det är gott, men inte svindlande gott.

Skärmavbild 2013-08-18 kl. 08.25.55

På vägen hem fick jag ett promenadsällskap som heter duga. Midnattsloppet var i full gång och hundratals människor sprang i takt på mina gatorna i mina hoods. Idag är det söndag och jag ska försöka plugga. På torsdag är det tenta och jag känner minst sagt pressad.

 

Kommentera

