En sväng in till city och tillbaka

Skärmavbild 2013-08-16 kl. 15.44.19

Jag har världens roligaste grej på gång. Bara tanken på det får mitt hjärta att slå ett extra slag och hela kroppen fylls av eufori. Ni som följt min blogg sedan ett par år tillbaka kan säkert gissa sig till vad som är på gång. En annan rolig sak är att jag har en ny barnvagn från Kronan. Japp, jag har fått den i syfte att recensera den. Jag är en hängiven Bugabooförare och extremt kräsen vad det gäller barnvagnar och nu efter en månads testande känner jag mig redo för att göra ett uttal. Håll utkik ni som är i fart att köpa barnvagn, jag kommer upp med en recension nästa vecka.

Skärmavbild 2013-08-16 kl. 15.46.07

Vi åkte till dance och gymshopen för att köpa en grej, men så visade det sig att jag glömt min plånbok hemma. Det är alltid lika surt när sådant händer. Visst, det tar bara 15 minuter att åka in till city tack vare att vi bor i stan, men ändå. Det är meckigt med ett bussbyte och barn som inte orkar gå.

Skärmavbild 2013-08-16 kl. 15.45.57

Vi gick in till Blue Fox som ligger tvärs över gatan. Där fashinerades vi av läskiga grejer och fantiserade livet som dödsmetallare/gothare.

Skärmavbild 2013-08-16 kl. 15.45.24

Jag älskar min stad. Den är så fin och här finns alltid saker att upptäcka. Jag minns hur förvånad jag blev när jag såg att vissa av husen i gamla stan har målade fönster. Det måste bero på att fönster var dyrt när de byggde husen eller vad tror ni?Skärmavbild 2013-08-16 kl. 15.45.01

Att ta bilder från bussen känns riktigt turistigt. Med en kamera i handen känns det som att jag ser staden genom en turists ögon.

Skärmavbild 2013-08-16 kl. 15.44.48

Älskade Slussen. Vad ska det bli av dig? Vad det än blir hoppas jag att det blir bra. Nu är det frukost och brödbak som gäller. Sen ska jag in till stan igen och köpa det där som jag skulle ha köpt igår på Dance och Gymshopen. Ikväll ska jag på krävtskiva. Yey! Ha en skön lördag och helg nu allihopa.

6 thoughts on “En sväng in till city och tillbaka

  1. Men gud vad bra! Vi ska ha barn i december och Kronan är den vagn vi fastnat mest för hittills. Ser fram emot synpunkter! Vi är studenter och därför är den ju riktigt prisvärd också.

  2. Om husen byggdes på 1700-talet är det vanligt med målade fönster för att det var viktigt att allt skulle vara symmetriskt och ordningsamt. Det kanske inte gick att göra ett fönster där man ville så därför målade man istället 🙂

  3. Hej Anna!

    Det var jag som var den åskväder-svettiga bloggläsaren som kom fram till dig utanför Åhléns i Skanstull idag!
    Jag blev typ starstruck och kom av mig totalt eftersom jag bara såg dig och vrålade ”HEJ ALLTSÅ URSÄKTA VISST ÄR DU HON ANNA SOM BLOGGAR” innan jag hann tänka ut vad jag skulle säga, så efteråt kom jag på att jag borde ha sagt följande:

    1) Jag tyckte att din bild där du posade som den barbröstade BAM-tjejen var helt fantastisk.
    2) Din amning i Efter Tio var GRYM.
    3) Jag är alltså ett stort fan av din blogg.
    4) Jag ska bli bättre på att kommentera den!

    Ha det fint!

    /Fridah

  4. Åh, Kronan… Vår är beställd och bara står och väntar på att hämtas! Men vi köpte inte City, utan Duo S. Behöver storleken på landet 😉 Ska bli spännande att läsa recensionen! Vi köpte också Röd. Det var liksom ingen diskussion.

  5. Ska bli intressant att läsa recensionen även om jag inte ska ha några fler barn eller vagnar. Men den har de egenskaper som jag gillade mest med båda mina vagnar (Brio Duo och Teutonia Fun), komforten och de rörliga hjulen.
    Bara en sak som saknas och det är adapter till babyskyddet, vi har 200 m till bilen och det är väldigt tungt att släpa på en bebis i ett babyskydd den sträckan, även om bebisen ”bara” väger 4 kg så är babyskyddet otympligt och väger en del.
    Därför var kravet på vagnen till vårt andra barn att det skulle finnas adapter till babyskyddet och det hade Teutonia. Bugaboo har det också, men den låg lite för högt i pris för oss, även begagnat. Nackdelen med de begagnade Bugaboos som finns är att de ofta är ganska slitna eftersom man kan ha de så länge (har många kompisar som aldrig haft någon annan vagn eftersom de inte har behövt syskonvagn).

Kommentera

