Skönt bebbelattehäng oss mammor emellan

Skärmavbild 2013-08-15 kl. 09.56.39Skärmavbild 2013-08-15 kl. 09.57.06Skärmavbild 2013-08-15 kl. 09.58.06

Igår bebbe-latte-hängde jag med Emma. Det känns så befriande att få sitta tillsammans med en vän och bara babbla. Så välbehövt. Emma är jättebra på att peppa och motivera mig. Hon hjälpte mig att sätta upp bra mål i min kamp mot fetman. Efter fikan kände jag mig väldigt inspirerad. För mig handlar mycket om att göra medvetna val. Jag väljer att fika, men istället för en stor latte med tillhörande bakverk nöjer jag mig med en mellanlatte. Jag har sakta men säkert börja tro på mig själv och min förmåga att deala med min övervikt.

One thought on “Skönt bebbelattehäng oss mammor emellan

  1. Jag tror att de medvetna valen gör stor skillnad. Jag har i alla år (mer än 25 år) druckit mitt kaffe med socker. I början ganska mycket, men mindre och mindre allt eftersom åren har gått. Senaste året har det varit en bit. Men strax före sommaren som bestämde jag mig för att sluta med den. Jag tycker fortfarande kaffet är gott.
    Jag läste också på snyggamuskler.se det du skrev om vad du ska äta och jag tror att du har en poäng med att äta regelbundet och ordentligt lagad mat, men att tänka på mängden. Detta att vi går mot större och större portioner samtidigt som vi rör på oss mindre och mindre är skrämmande. När jag jämför tallrikarna från 70-talet som vi har på landet med de som används på lunchrestaurangen där jag oftast äter. Det får plats med gigantiskt mycket mat på de senare, säkert 2 ”normala” portioner.

Kommentera

