Det är bara att bita ihop

Skärmavbild 2013-08-14 kl. 01.18.54

Denna sommaren har varit underbar men tuff på alla sätt och vis. Den har även gått lite för fort och jag känner inte att jag har hunnit med rent själsligt. Jag får ofta frågan hur det är att plugga med småbarn. Tja, det är en ständig stress. En känsla som ligger under skinnet hela tiden. Jag trodde i min enfald att jag skulle hinna läsa ikapp och förbereda mina sista skoluppgifter under sommaren, men nej. Det gick inte.

Barnen har varit hemma från förskolan sedan veckan före midsommar med undantag den 1-4 juli och först imorgon börjar Lovi på förskolan igen efter sitt sommarlov. Toddo börjar nollan på måndag nästa vecka och på torsdagen skriver jag en avgörande tenta. Vart tog tiden vägen? En sak är säker, det är fan helt omöjligt att plugga med tre barn i åldrarna 0, 3 och 5 år. Många sena nätter har det blivit.

4 thoughts on “Det är bara att bita ihop

  1. Men du är en jäkla inspiration skall du veta och någon att se upp till!
    Så anyhow – hur det nu går (vilket jag tror går skitbra) så tänk på allt du åstadkommit!
    Du är ju helt grym – för vem hade orkat? Egentligen? 🙂

  2. Superbra gjort. Att du orkar med 3 barn som är så pass små.
    Men de har väl varit på förskolan under juli mån tyckte
    du skrev det på bloggen då.

    • Sorry, mitt fel. Barnen har varit hemma från förskolan sedan veckan före midsommar med undantag den 1-4 juli då vi var hemma i stan och vände.

Kommentera

