Syfilis, så funkar det…

Skärmavbild 2013-08-13 kl. 22.15.18Skärmavbild 2013-08-13 kl. 22.15.26Skärmavbild 2013-08-13 kl. 22.15.30Skärmavbild 2013-08-13 kl. 22.16.18 1

Syfilis? Vad är det? Jomenvisst, jag har hört namnet men aldrig vetat vad det innebär. I söndags blev jag dock upplyst. Kunskapskanalen sänder en serie som heter Ny teknik löser gamla mord. Jag fastnade framför programmet när jag vek tvätt. Utifrån ett skelett ska tekniker lösa en mordgåta. Det gjorde ont i hjärtat att se programmet. Jag tänker inte avslöja något om det är någon av er som vill titta.

Nu vet jag vad syfilis är. Fy fan vad vilken hemsk sjukdom.

Kommentera

