Två sladdriga tuttar och en jäkla massa fisk

20130806-233921.jpg
Bröst. Bröst. Bröst. Tre goa ungar har snuttat på dem genom åren och de blir hängigare och hängigare för var dag som går. Jag fick ett mail av två tjejer som startat hashtaggen #toplessforequality på instagram i syfte att avsexualisera bröst. In och följ vetja. Självklart började jag tänka på mina egna bröst och sammanfattniningsvis kan jag säga att jag gillar dem. Jag går oftast utan bh, mest av bekvämlighetsskäl eftersom jag ammar, men även för att jag tycker det är praktiskt. Bh:ar är ju så sjukt jobbiga att tvätta. Jag är för lat för att handtvätta.

Vassegod, här bjuder jag på två hängpattisbilder tagna i dagarna. Vi är på landet sedan ett par dagar tillbaka. Översta bilden är från båtturen ut till ön och bilden nedan kommer från gårdagens kvällsaktivitet då vi rodde ut på sjön och lade nät.

20130806-234556.jpg

Imorse plockade vi upp näten och kunde glatt konstatera att vi fått sju fina abborrar och sju fina sikar.

20130806-234754.jpg
Dagen har således gått åt till att rensa fisk, att vittja nät och att äta fisk. Familjen sover sedan ett par timmar tillbaka, jag pluggar. Jag är verkligen skitnervös inför tentan. Den enda tentan jag kuggat under mina fyra år på universitetet skrev jag för samma lärare som håller i denna kursen. Jag måste ha mina 7.5 hp som kursen ger, annars får jag inte läsa vidare på mitt program i höst. Nu ska jag sova. God natt.

7 thoughts on “Två sladdriga tuttar och en jäkla massa fisk

  1. Tuff Unge minsann!! Inte ens Jag kan sitta sådär med fisken! Haha!
    Men återigen – Lycka till i mängder på tentan! Du kan, det är jag övertygad om!

  2. Lycka till på tentan säger jag också! Jag tentade av mina sista 7,5 hp under mitt barns första levnadshalvår, fast då genom en hemtenta. Kändes som att hjärnan var mos, men oj så stolt jag var när jag fixade det – och sedan examensbeviset som pricket över i:et 🙂

    Jag är mycket mer kompis med mina bröst nu sedan de använts för amning. Särskilt det ena, som var barnets favorittutte och producerade så mycket mjölk att jag lätt hade kunnat amma tre, har blivit extra elastiskt såhär efteråt. Coolt, tycker jag!

  3. Hej! För det första vill jag säga att jag tycker din blogg är fantastisk! 🙂 Och för det andra så undrar jag om du skulle vilja skriva ett inlägg om det här med att plugga och ha barn samtidigt? Hur funkar det, hur har du gjort och vad har du för tips till en som har ett par års studier kvar, men egentligen längtar ihjäl sig efter barn…

  4. Känner igen det där att tuttarna bär sina spår. Tre barn senare har jag inga bröst kvar (har ändå varit rätt storbystad) och det lilla jag har hänger i någon form av påse som gör att de nästan trillar ner i sig själva. Inget kvar.
    Går utan bh hemma också (av lathet, bekvämlighet) men har gärna bh på mig ute. Inte för hängandets skull, men för att något ska synas/finnas där alls……

    Lycka till! (Går in på sista året själv)

Kommentera

