Skräcken och lyckan

20130719-072636.jpg
Resan från Stockholm till Göteborg började dramatiskt men slutade bra. Allt var egentligen frid och fröjd fram tills att vi skulle gå på tåget. Barnen studsade upp från sina sängar när jag väckte dem klockan kvart över sex, jag hade stekt pannkakor kvällen innan som vi skulle äta på tåget och egentligen var det bara att klä på sig kläder och dra.

När vi kom till stationen beställde jag en latte och bagel på Espresso House, barnen var på bra humör och vi hade det riktig mysigt. Åtminstone fram tills att jag upptäckte att det stod fel datum på våra tågbiljetter. Skräcken! Ångesten! Tack vare en mänsklig konduktör gick allt bra ändå. Vi fick åka med. Vilken tur, det hade känts så himla surt att behöva köpa nya.

Tågresan tog drygt fyra timmar. Freddie sov första timman. Barnen roade sig med min i-pad och i-phone. Tänk vad smidigt det är med modern teknik. Samtidigt undrar jag hur det påverkar barnen att allt finns så lätttillgängligt. Visst, de får inte alltid spela på paddan eller telefonen, men de vet att de finns.

Anna-Maria som tillsammans med Mia driver bloggen Bloggkommentatorerna mötte upp oss vid tågstationen. De första två dagarna på vårt lilla äventyr kommer vi spendera tillsammans med henne och hennes familj. Vi har det bra och barnen röjer järnet. Här finns allt från gulliga kattungar, fyrhjulingar, roliga leksaker och gott om yta att leka på. Våra barn är jämngamla och har verkligen funnit varandra. Lyckan!

One thought on “Skräcken och lyckan

  1. Jag hoppas att ni får det helt fantastiskt!! Ta vara på tiden tillsammans och drick en vinare från mig med.
    Love
    ps. jag har börjat formulera mig…. ds,

Kommentera

