Glass i stora lass

20130719-082802.jpg

20130719-082822.jpg

20130719-082831.jpg

20130719-083033.jpg
I det lilla samhället Åsa där Anna-Maria bor finns Åsa Glasscafé. Vi tog en tur dit igår för att äta glass i stora lass. Är det något jag älskar så är det glass. Visste ni att jag har kört glassbil? Jag drog hem titeln årets säljare på Hemglass 2000. Det var lite utav en dröm som gick i uppfyllelse när jag fick jobbet. Under åren som glassäljare lade jag grunden till en rund, fin mage.

Alldeles i till glassbaren låg Watson, en färgglad fikbutik, alltså ett ställe där man kan fika och shoppa. Den var jättemysig och hade många fina saker. Jag blev helt kär i förklädena som butiksägarens mamma hade sytt och köpte två stycken. Mer om det senare, nu ska vi kicka igång dagen. Idag blir det strandhäng. Efter gårdagens smakprov på ljummen sand mellan tårna längtar jag efter att få hoppa i vågorna.

20130719-084315.jpg

One thought on “Glass i stora lass

  1. Jobbar på glasscafé, varje sommar sedan något år tillbaka. Har nog aldrig ätit så mycket glass kan jag lova, svårt att låta bli!

    Bor inte allt för långt ifrån Åsa, vad kul att du är i trakterna! 🙂

Kommentera

