Alla dessa känslor

Kära dagblogg!
Barnen somnar väldigt sent om kvällarna nu när det är så härligt väder ute vilket givetvis resulterar i att de sover länge om morgnarna. Vi kom till förskolan strax före klockan tio i morse. Jag träffade på en ”dagismamma” som jag gillar och vi gick en långpromenad till Sickla, där vi fikade.

Det är så himla kul att prata med nya människor trots att samtalsämnena kan vara sorgliga. Jag fick höra en så sjukt sorglig historia att jag faktiskt har gråtit idag. Livet kära dagblogg, livet eller kanske rättare sagt ödet har en förmåga att fucka upp. Jag säger bara en sak, jag önskar att alla jag känner får behålla hälsan och att ingen ska behöva dö ifrån sina barn.

Nu till något betydligt gladare, när vi satt och fikade på Voltaire såg jag en kvinna som var galet lik min kompis Clara. Jag tänkte lite på Clara, något i stil med att hon ska föda barn nästa vecka och att hon kommer ha en bebis nästa gång jag träffar henne. Gissa vem som dyker upp fem minuter senare med världens finaste preggomage i vädret? Clara såklart! Coolt. Detta fenomenet händer mig ofta och har inträffat väldigt intensivt på sistone. Jag tänker på en person eller händelse och plötsligt sker det.

Gråt, glädje, förvåning osv. Idag har varit en känslofull dag på alla sätt och vis. Om du undrar varför jag inte uppdaterat så flitigt på sistone beror så det på att jag haft så mycket att göra att jag inte ens hunnit pilla mig i naveln. Vi har sprungit på lägenhetsvisningar två dagar i rad och håller på för fullt med att röja i vårt röriga hem. All min kärlek till dagbloggen och ni som läser den.

20130701-222544.jpg

20130701-222651.jpg

20130701-222700.jpg

2 thoughts on “Alla dessa känslor

Kommentera

