En klassisk jävla skitdag

 

20130601-221218.jpg

Jomen tjena. Gårdagen bjöd på tidernas värsta skitdag där jag tog på mig rollen som ”svarta fåret” från morgon till kväll. Det började med att jag blandande ihop två dagar. Jag trodde att vi på lördagen skulle på fotbollsavslutning och bestämde således att vi skulle träffa tillrest släkt från Småland på söndagen. Av en slump och tur var väl det fick jag reda på att fotbollsavslutningen skulle äga rum idag, söndag och blev då tvungen att ställa in träffen med Smålandssläkten. Surt som F-A-N eftersom barnen älskar att leka med sina sysslingar.

20130601-220137.jpg

Men, sysslingarna skulle till Gröna Lund i går och vi peppade igång barnen och bestämde oss för att åka dit och joina. BIG MISTAKE! Det finns förmodligen ingen sämre dag att försöka ta sig till Djurgården till en just den dagen då Stockholm Marathon går av stapeln. Kön till Djurgårdsfärjorna ringlade sig upp över hela Slussen och all busstrafik var inställt.Två besvikelser för ungarna på en och samma dag, men pricken över i:et kom på eftermiddagen då min sambo och jag började smågnabba. Han sa något och jag röt ifrån, varpå kidsen: Mamma du är dum. Du får flytta.

Oj, oj, oj vilket otroligt effektiv knapp det var i just det läget. På en tusendels sekund visualiserade jag livet som ensamstående mamma. Jag skulle ha barnen varannan vecka, mitt skrivbord skulle få se ut hur som helst utan att någon, med undantag för eventuella bloggläsare skulle gnälla om kaoset, jag skulle kunna ligga och pilla mig i naveln och på andra väl valda ställen i lugn och ro utan  att behöva jonglera ett familjeliv. Fy fan vad härligt och lockande.

Jag svarade: HELL YEAH! En vacker dag gör jag det.

Och sedan blev det liksom tre besvikelse på en dag för barnen att rodda med. Det enda lyckade med dagen var att jag gick förbi Skrapan och köpte lördagsgodis. Jag är lite smått besatt av Reeses och vad passar bättre under skitdagar än ytterligare spö på ett ilsket sockerberoende?

20130601-221200.jpg

Idag hoppas jag på en bättre dag. Jag ska ta mig i kragen och påbörja saneringen av mitt skrivbord. Vi ska på fotbollsavslutningen och chilla. Hur ska ni spendera söndagen?

7 thoughts on “En klassisk jävla skitdag

  1. Hej! Skriver samma till dig som till Lady Dahmer. Ni är så kloka och jag vill verkligen ha eran syn på detta. Är verkligen ledsen och förvirrad.

    Det här har inget med inlägget att göra. Men jag måste få be om råd! Jag är 30 år och vill skaffa barn nu med min sambo sedan 4 år tillbaka. Han däremot ska plugga i 5 år och vi ska då ha distansförhållande.
    Han vill vänta i 5 år med att skaffa barn.
    Hur ska jag göra? Jag går sönder av längtan?
    Vänta i så många år eller lämna honom och träffa någon ny (det är ju lätt…)
    Hade du väntat 5 år på något du så innerligt vill?

  2. Hej! Ååh, det är då jäkla jobbigt då barnen (och man själv) blir besvikna :/ men de måste ju ju också lära sig det i livet, att planer kan ändras osv. Men det är så trist!
    En av mina döttrar vrålade (då hon va typ 5 år och arg på mig) att hon tyckte jag skulle dö. Det var ju inte det roligaste att höra :/ visst, hon ångrade sig sen. Och sa det nog aldrig igen. Håhå såna dagar, men som tur är så är inte alla dagar såna:)
    Skickar kramar över havet!

  3. Pingback: 70-ÅRS KALAJS : Vimmelmamman

Kommentera

