Därför ska du prenumerera på bloggar

Lady Dahmer skrev en så himla bra guide till bloglovin för ett tag sedan. Jag älskar att få nya prenumeranter eftersom ni läsare då blir lite tydligare för mig. Varje gång jag ser antalet prenumeranter i min sidomeny känns det som om det just det antalet som läser min blogg. Ni går från att vara osynliga till åtminstone bli en siffra i min sidomeny så att säga. Nu är det inte alls långt kvar till den magiska gränsen 1000 prenumeranter. Vågar jag hoppas att mina läsare spräcker den gränsen innan veckan är slut? Jag ser det som en spännande utmaning.

1. För sin egen del. Man samlar alla bloggar man gillar att följa på ett och samma ställe. Man får där en lista av alla nya inlägg som skrivs och tycker man att något är intressant kan man klicka upp just det inlägget. På det här viset missar man inget och man slipper sitta och surfa runt till alla sina favoritsidor och ”leta” efter uppdateringar.

2. För bloggarens skull. Även om man inte vill använda sig av Bloglovin så kan man ändå registrera sig och lägga till sina favoritbloggar för att visa dem sitt stöd. Ju fler prenumeranter desto högre hamnar bloggen i ranking tex och desto fler hittar till bloggen, en god cirkel så att säga.

Bloglovin är verkligen internets gåva till oss som gillar att läsa bloggar. Jag har varit medlem sen jag började blogga men fattade först för nåt år sedan sen just hur jävla bekvämt och BRA det är! Istället för att sitta och tramsa runt och klicka in på alla bloggar du läser en och en så går du bara in på Bloglovin’ och får alla nya inlägg presenterade på EN sida. HURRA!! Och DÄRIFRÅN kan du sen klicka dig vidare till de inlägg du faktiskt vill läsa. (och så kan man gilla inläggen om man vill)

Så jag tycker att alla ni bör skaffa ett eget bloglovinkonto , inte för min skull utan för att det är jävligt bekvämt, speciellt om man följer flera bloggar. Man håller lätt reda på vilka inlägg man har läst, vilka inlägg man vill läsa osv. AMEN NI FATTAR NU VA? Det är enkelt att skapa ett konto också, det tar ungefär 2 minuter sen är man klar. (ska finnas fler verktyg typ Bloggkeen eller google reader också om man hellre vill det. Jag har ej provat dessa dock)

Anyway, jag har gjort en liten guide här så att ni ska se hur enkelt det är.

Börja med att klicka här.

bloglovin3 bloglovin21

4 thoughts on “Därför ska du prenumerera på bloggar

  1. Google Reader lägger ner nu i juni (eller juli, minns inte), och då kommer antagligen en stor del av användarna gå över till Bloglovin’, åtminstone de svenska användarna. Bloglovin’ håller på och expandera i USA, så det är möjligt att det även blir stort internationellt.

    Och det är ju bra för alla oss som gillar Bloglovin’, att företaget växer =)

  2. Heja! Jag älskar att få nya följare – och hatar när folk avföljer, för då undrar jag vad jag har gjort för fel :-S Därför kan jag ibland också dra mig för att avfölja andras bloggar, även om jag inte läser den så ofta längre… Trevligt att följa för att stötta tycker jag!

    Följer redan dig, Apan, så kan inte bidra mer till 1000-målet 🙂

Kommentera

