Amerikanskt godis i Skrapan på Södermalm

Skärmavbild 2013-05-30 kl. 10.11.44Skärmavbild 2013-05-30 kl. 10.06.39Skärmavbild 2013-05-30 kl. 10.07.14Skärmavbild 2013-05-30 kl. 10.05.35

För ett par veckor sedan öppnade det en godisbutik i Skrapan helt i min smak. Det var av en tillfällig händelse som jag och Natashja // Lady Dahmer hamnade där. Jag som vanligtvis inte äter godis insåg att jag balanserade på en tunn linje. Det enda godiset jag äter är choklad. Jag gillar inte när saker är söta, salta eller sura. För att godis ska falla mig i smaken ska det smaka mjukt och krämigt i gommen. En god choklad som får smälta mellan tunga och gom, kan det bli godare? Svar: JA. Det kan bli jävligt mycket godare. Min nya besatthet är nämligen allt som befinner sig på denna hyllan nedan:

Skärmavbild 2013-05-30 kl. 10.19.29

En väldigt massa jordnötssmör, inbäddat i choklad. Detta mina vänner, detta är mitt absoluta favoritgodis. Vad gillar du för godis och hur ofta ger du dig hän? Själv kommer jag inte kunna gå förbi Skrapan utan att trycka in mig minst tre sådana här chokladkakor. I en eventuell framtida sockeravgiftning får jag således undvika det stråket.

5 thoughts on “Amerikanskt godis i Skrapan på Södermalm

  1. Åh älskade med Reese’s sen fick jag tre påsar med mig hem efter jul från min amerikanska pojkväns familj.. Klarar inte av det längre haha. Annars är jag en sann lakritsälskare, salt salt salt salt och mera salt ska det vara!! Får panik om det inte finns något svart i godispåsen. Helst ska det bara vara lakrits, är inte mycket för choklad. Särskilt inte lösgodischoklad! Sämsta chokladen som finns..

  2. De där små rabarberpinnarna med något gult gojs i mitten, mums! Fast nu äter jag inte godis längre visserligen men tidigare kunde jag äta sånna varje dag, tröttnade verkligen aldrig så till slut fick jag ta mig i kragen på riktigt.

Kommentera

