Detta har varit en skitdag med blandade skurar och solglimtar:

20130524-150425.jpg

Annars då? Jo tack, det är bra. Super. Lite segt med knölajäveln i mitt bröst bara. Det är inte så att jag är orolig och inte kan släppa tanken, utan snarare någon form av underliggande dödsångest som plötsligt börjat puttra inom mig.

Jag tror inte att det är någon fara och skiter i eventuell cancer. Tänker mer på mitt liv, min person, vad jag åstadkommit hittills i världen och på det jag efterlämnar om jag dör.

Happy days liksom. Min sköldkörtel strular i vanlig ordning. Värdena går upp och ner hela tiden. Har varit på sjukhuset och lämnat prover. Lyckades givetvis villa bort mig till cancerkorridoren på SÖS.

Hur som helst. Detta har varit en skitdag med blandade skurar och solglimtar:

1. Cancerkorridoren
2. Jag blev utelåst eftersom nyckeln till vårt underlås slutat fungera. Sambon hade låst och när jag skulle hem kunde jag inte låsa upp.
3. Tentaresultaten från kursen i Hinduism och Buddhismens som släpptes idag berättade att jag fick VG.
4. Leila ringde och vi pratade om mål inför min halvårsutmaning.

Nu ska jag köpa mig lite lycka i form av två stolar till uteplatsen. På återseende.

20130524-144546.jpg

20130524-144108.jpg

4 thoughts on “Detta har varit en skitdag med blandade skurar och solglimtar:

  1. Nu har jag inte någon knöl i bröstet, men har efter att min dotter föddes tänkt en del på om jag skulle dö. Sedan att man tittar på ”Sofias änglar” och stortjuter nästan varje gång hjälper ju inte heller. För hur hanterar man det som förälder att lämna de man älskar mest i världen? Får ångest bara av att tänka på det.

    Nä nu vill jag inte sprida deppiga tankar. Håller tummar och tår för dig att du snarast får goda nyheter så att du kan släppa ångesten. Grattis till provresultatet! Nu har du inte långt kvar. Du ät en otrolig inspirationskälla som peppar den här småbarnsmamman/läraren. Tack för det!

  2. Finner inte riktigt rätt ord och nöjer mej med att skicka en kram.
    Det är verkligen NOG med sköldkörtelvärderna som kan få vem som helst att må skrutt och så ”knölen” där till. Hoppas att du snart är undersökt, får dina svar å kan släppa detta Anna.
    Kramar å jag tänker på dej.

  3. Jag hade också en knöl och vågade knappt berätta hur länge jag hade haft den, när jag ringde och fick en tid. Tack och lov var det bara ofarlig bröstvävnad som hade klumpat ihop sig. Jag gjorde en biopsi och väntan på provsvaren var inte rolig och då var jag ändå rätt lugn, eftersom bedömningen av läkaren, mammografin och ultraljudet hade gett hoppfulla besked.

    Hoppas att du fått tid snabbt och inte behöver gå och vänta. Håller tummarna för att du ska få lika bra besked som jag fick.

Kommentera

