Börja lägga tarot

Skärmavbild 2013-05-23 kl. 08.49.15

När jag var tonåring ägnade jag mycket tid att att lägga tarot. Inte i syfte att spå i framtiden utan snarare för att öppna upp mitt sinne. De 78 korten är otroligt vackra att se på samt är fyllda av symbolik som sätter ingång tankeverksamheten. För mig har tarotläggning alltid varit en form av lugn stund och tid för eftertanke. Det är säkert 15 år sedan jag rörde vid en tarotlek. Min gamla ligger nerpackad och häromdagen kände jag ett väldigt sug efter att börja om på ny kula.

Jag köpte tarotleken The Rider Tarot Deck som förövrigt sägs vara ”den ljusaste” av alla tarotlekar till skillnad från min andra lek som heter ”Thoth” och som skapades under ledning av den ockulta svartmagikern Aleister Crowley. Det ska bli jätteroligt att börja lägga kort igen och om ett tag när jag lärt känna min nya lek kanske jag erbjuder er veckans spåtant.

3 thoughts on “Börja lägga tarot

Kommentera

