”Jag har försökt hjälpa flera manliga vänner plocka upp skärvorna efter att en uppretad kvinna som gått bärserk med en slägga i deras emotionella glashus”

Ibland när jag är arg och grälar kan jag få en verbal tillfredsställelse av att vräka ur mig en perfekt elak punchline. Visst är det konstigt? Att formulera en mening som tar udden av en hel diskussion. Jag är nog ganska jobbigt att bråka med när det kommer till kritan. Men det beror så klart vem jag bråkar med och varför.

När jag bråkar med mina barn finns det två lägen. Antingen blir jag lika barnslig som dem eller moget pedagogisk. Ibland kör jag över dem med härskartekniker. Inget jag är stolt över, men vad gör man när det inte finns någon utväg? Till exempel hotar jag med att beslagta vissa leksaker om de slåss osv. Inte det minsta pedagogiskt. Om jag bråkar med min sambo kan jag säga dumma saker som tangerar gränsen till vansinne. Det är tur att ingen av oss är långsinta.

Hur bråkar du och vad tycker du om Jespers inlägg Jag vs Kvinnorna? Är kvinnor galna krigarprinsessor? Bloggen Orka – en studie i diskbänksrealism får mig på bra humör. Jag blir glad av att  läsa sådana här texter skrivna på detta sättet. Rakt på sak och utan krusiduller. Det var länge sedan jag blev bloggkär men jag tror faktiskt att killarna fått mig på kroken.

UPDATE: Inlägget togs tyvärr bort av personliga skäl. 

4 thoughts on “”Jag har försökt hjälpa flera manliga vänner plocka upp skärvorna efter att en uppretad kvinna som gått bärserk med en slägga i deras emotionella glashus”

  1. Väldigt intressant inlägg och jag kände igen mig läskigt mycket i det de skrev så var tvungen att själv skriva ett inlägg och analysera mig själv lite.
    Synd bara att det inte gick att kommentera så lätt på deras blogg utan att logga in via stället jag inte har konto hos..

  2. Jag tror att jag älskar dem, klockrent!

    Jag känner pinsamt nog väldigt mycket igen mig i vad Jesper skriver, jag är söt och snäll helt tills någon, mitt tycket, idiot ger sig på mig. Då släpps djävulen i mig ut och den där känslan av att totalt krossa miffot är så överlägsen.

    Borde nog fundera lite på detta. Kommer aldrig bli gift annars.

Kommentera

