Jag undrar om Filippa fortsatte att strippa

Idag har Filip och Filippa namnsdag. Jag har vanligtvis ingen koll på namnsdagar men just idag bläddrade jag i min kalender och när jag läste namnen Filip och Filippa fick jag flashbacks från förr.

Den första Filippa jag hördes talas om var en grannflicka till en av mina föräldrars bekanta. Egentligen hette hon något annat men efter mycket tjat på sina föräldrar fick hon byta namn från typ Sara till Filippa. Jag minns att jag som tioåring tyckte att det hela var lite märkligt. Åren gick och exakt tio år senare mötte jag en annan Filippa. När vi träffades var det under ganska märkliga omständigheter. Filippa jobbade som strippa och var nöjd med den tillvaron. Jag var ett nyinflyttat frö som bestämt mig för att slå rot i Stockholm. Det märkliga var att även hon hade bytt till sig namnet, från att ha hetat något i stil med Marie till att nu heta Filippa. Finns det folk som får namnet Filippa av sina föräldrar eller är det ett sådant namn som alla byter till sig med åren?

Tillsammans med ett gäng andra exhibitionister deltog vi i dokusåpan Radio, som gick ut på att vi skulle sända Radio från vårt kyffe i Heron City där vi var instängda. Filippa vann och jag var den första att gratulera henne. Ingen hade väl någonsin kunnat ana att hon skulle ta hem segern när hon satt där i final med en snygg och omåttligt populär och självbelåten kille som motståndare.

Någon Filip har jag aldrig känt, däremot träffade jag och Helena aka Frugan ett gäng sköna skådisar som spelade in filmen Knäcka när vi var i Kroatien för ett par år sedan. Vi lärde känna teamet och hade ett par roliga dagar och kvällar tillsammans. Grattis på namnsdagen alla som heter Filip och Filippa.

Kommentera

