Skylander #1 Intervju med min 5-åring

skylander

Efter att ha blivit bearbetade av vår son sedan i julas då typ ALLA hans kompisar fick tv-spelet Skylanders gick vi slutligen med på att han skulle få köpa ett för sina egna sparpengar. I och med detta öppnade vi Pandoras ask. Känns det som. En helt ny värld med en väldigt massa tjat om att få spela osv. Skylander alltså, vilken mardröm. Hursomhelst, nu får vi försöka rida ut stormen. Räkna med att Skylander blir en följetong här i bloggen. Vem sa att man inte kan köpa lycka?

Vad är Skylander?
Det är ett krigarspel som man ska ta en jätteonding, som är en Skylander. Den gubben är ond och han vill ta över hela Skylander.

Varför då?
Därför att han han vill bara det. Det är så i spelet. Och. Han har tusen vakter. Och. Det andra. Att han. Har fått en argonsk robot och Skylander ska försöka förhindra honom för att han ska bli prins den tredje på de ondas lag. Han kommer ta över hela Skylander då. Och jag vet inget mer mamma.

Är du glad nu när du ha ett Skylander?
Ja. För då kan jag spela när jag får, så behöver jag inte spela hos min kompis.

Vilken gubbe är coolast och varför?
Jag tror att det är Three Rex och Magijätten är bäst.

Hur mycket tycker du att barn ska få spela? 
Hmmmm…. Ehhhh… På eftermiddagen och på natten. Jag tycker en halvtimma på natten och en halvtimma på eftermiddagen. Det tycker jag blir bra mamma. Eller hur?

2 thoughts on “Skylander #1 Intervju med min 5-åring

  1. Ha ha! 😀 Precis som att höra vår egen femåring! 😀 (som fick Skylander-spel i helgen, efter att ha lekt med figurerna i någon månad). 🙂

Kommentera

