Ska du på namngivningskalas och funderar över present?

Sara lämnade en kommentar hos mig och jag kikade in hos henne. När jag skrollade igenom första sidan i hennes blogg hittade jag den här fina bilden. Hon har tydligen haft namngivningsfest och fick denna blöjtårta i present.

Himla gulligt tycker jag. Blöjor är ju hårdvaluta under bebisåren och något som definitivt går åt. Jag älskar den kärleksfulla tanken bakom pillandet med tårtan. Om man sedan vill köpa något fint kan man ju sätta det på toppen eller dekorera med det på annat vis. Folk som lägger ner tid och engagemang på presenter de ge bort visar verkligen att de tycker det är kul att ge bort gåvan. Jag tycker om när folk visar omtanke genom handling. Förstår ni hur jag menar? Tänk vad pyssligt att sitta där en kväll och rulla ihop varje liten blöja för att sedan baka i hop tårtan.

2 thoughts on “Ska du på namngivningskalas och funderar över present?

  1. Vi gör alltid blöjtårtor till våra vänners babyshowers, som vi börjat ha. Mycket trevlig present & uppskattad, kul att göra & kul att få:-)

Kommentera

