Nu jävlar ska det bli vackert

Annandagpåsk och min arbetshörna kastar ångestblickar på mig. Hur kunde det bli såhär? Jag som är arbetat som inredningsproffs och allt. Vad var det som hände? Tja, jag blev ihop med en kille som inte alls förstod varför jag mådde psykiskt dåligt av att visats i hans lägenhet vars väggar pryddes av glasfiberväv och på den vägen är det. Vi flyttade ihop i hans fula lägenhet, jag sålde min fina lägenhet och när jag väntande vårt andra barn köpte vi större boende och innan vi ens hann att blinka hade vi plötsligt tre barn.

Livet har bara rusat på och vi har aldrig riktigt kommit i ordning trots att det snart är fyra år sedan vi flyttade. Min arbetshörna är hemmets svarta får, men nu ska jag försöka göra fiiiint. Bort med skit, sortera, sortera och in med lite blomster. Nu är det vår och jag vill ha rosa pelargoner i mitt blickfång. Det har blivit dags för en tur ut till plantagen.

2 thoughts on “Nu jävlar ska det bli vackert

  1. Till viss del förstår jag hur du känner det – min karl vill att jag flyttar till honom. Han har iofs stajlat sin lägenhet så att den är helt okej, men nu är den ”klar” och han lägger inte längre två strån i kors för att underhålla det färdigstajlade…dvs städning innebär att dammsuga litegrann mitt på golvet.

    De nya köksluckorna är randiga, runt handtagen är det kladdigt. Lysknappar och dörrhandtag är grilliga av otvättade händer. Fönster ska inte putsas, bättre att släppa ned persiennen osv osv och så KAN jag inte leva. Tyvärr förstår han mig inte, han ser helt enkelt inte skiten…. 😦

    Han låter som världens skitgris inser jag…hoppas du har mer framgång med ditt inredande än jag med städtipsen!

    • Framgången ligger i att mötas på halva vägen. Ge och ta – den gyllene regeln som alltid funkar. Jag har lärt mig att tjat är det minst effektiva sättet om jag vill uppnå förändring. Vi har löst de flesta ”hushållskonflikter” med diplomati och handlingskraft. Med handlingskraft menar jag att vi helt enkelt visar hur vi vill ha det i stället för att bara säga det.

Kommentera

