Antal poäng som krävs för att bli behörig lärare i ett ämne

Jag sitter och kursknarkar. Antagningen är öppen fram till den 15:e april och jag kan inte sluta dreggla över alla kurser jag vill läsa. Efter kursen i etik fick jag smak för filosofi. Jag vill, vill, vill läsa 90 hp filosofi så att jag blir behörig att undervisa i det. Ska se om jag kanske kan läsa in kurslitteratur i förberedande syfte under sommaren. Tabellen ovan hittade jag på skolverkets hemsida. Den visar hur många högskolepoäng som krävs för att vara behörig lärare i ämnet.

4 thoughts on “Antal poäng som krävs för att bli behörig lärare i ett ämne

Kommentera

