Morgonstund har tenta i mund

Med en väldigt massa sol i ögonen och en bajskorv som vägrar komma ut ska jag alldeles strax sätta mig ner för att skriva tenta i Etik. La familia tjoar och tjimmar inne i sovrummet. Jag har tappat rösten, det värker i varenda liten led och jag undrar hur detta ska gå. Familjen ska på dop idag och min kompis Clara kommer förbi för att hjälpa mig med Freddie. Min femåring är världens gulligaste, som vill ”hjälpa” mig att skriva idag. Han vill att jag ska peka på vilka tangenter han ska trycka. Ledsen Toddo, men det funkar inte riktigt så.

Det känns som om jag ska hoppa in i skärselden och det enda jag känner för att göra nu är att baka en sats kanelbullar. Jag är galet sötsugen nu och undrar om det beror på att jag känner mig pressad. Gång på gång försöker jag intala mig själv att jag ska vara nöjd som klarat de fyra av fem lästa kurserna hittills. Hujeda mig. Klockan 9 släpps tentan. Hoppas min bajskorv har lämnat mig till dess.

4 thoughts on “Morgonstund har tenta i mund

  1. Tänker på och håller tummarna!!! Du klarar det här Apan!
    Och ptja, gör du inte det så… det är väl inte världens undergång ändå? Trots bitterheten.. jag förstår den men..
    Var stolt över allt annat du åstadkommer… för det är banne mig inte lite! 🙂
    kram på rä .. och lycka till med korven.. (den lär nog kännas skönare än tentan!) 🙂

Kommentera

