Premiär för Smink och Skönhet by Apan

Besök min facebooksida om du vill veta vilka produkter jag har använt på bilden

Tadaaa! I give you Smink och skönhet by Apan, because I love it. Jag är ingen krämkvinna. Faktum är att jag hatar att smeta in ansiktet med en massa gegg. Likaså med huden. Det är jobbigt att smörja in sig. Palla. Naglar och läppar däremot, finns det något roligare än att pimpa dessa kroppsdelar med härligt bling? Nej, jag tror faktiskt inte att det gör det.

Som tonåring var jag frekvent eyelineranvändare. Stundtals blev jag hindrad i dörren när jag skulle gå hemifrån eftersom jag enligt mina föräldrar hade ”spökat ut mig” som det så vackert heter. Jag älskar att sminka mig i starka färger, jag tänker då främst på ögonskuggor. Nuförtiden händer det dock allt för sällan, eftersom det inte är värt det till vardags, palla att behöva rengöra ansiktet minutiöst noggrant varje dag.

När jag akutsminkar mig målar jag läpparna. Om jag har lite tid lägger jag på mascara. Ibland kör jag med eyeliner, då i en glad färg. Naglarna målar jag i snitt en till två gånger i veckan. Det går i perioder. När jag reste till Mexico för ett par år sedan försvann mitt bagage och med det ALLT mitt smink. Det gör ont i mig bara av tänka tillbaka på allt som försvann. Förlusten tog hårt på mig och det är inte förrens nu flera år senare som jag börjat investera i nytt.

3 thoughts on “Premiär för Smink och Skönhet by Apan

Kommentera

