När jag går i mina gyllene skor

Sedan tidernas begynnelse har jag haft en läggning mot guld och bling-bling. Den historiska listan med guldskor som fått pryda mina fossingar är gedigen. Nu har en UGG-kopia vid namn UKELE dykt upp på Brandos. Jag slog precis till. Yey!

Hoppas ni haft en skön helg alla. Här i det Apska hemmet har vi STÄDAT. Tråkigt, men det blev fint. Det är inte riktigt klart men det blir det väl aldrig. Svärisarna hämtade barnen på förskolan i fredags och lämnade tillbaka dem till oss vid lunch idag, vilket betyder att vi faktiskt fått en massa gjort. Hurra för svärisar.

Veckan som kommer ska jag plugga så att hjärnan glöder. Jag skriver omtenta i Etik på lördag. Vet ni vad, jag insåg en sak igår. Det kanske låter knäppt, men jag insåg att det snart är sommarlov. Tre kurser kvar och sedan har jag läst in ett helt djävfla år religionsvetenskap. Först nu börjar jag inse hur grym jag är. Jag är ju snart i land! Just nu längtar jag något makalöst till sommaren. Jag och barnen kommer flytta ut till skärgårdsön så fort jag är klar med skolan.



 Landet våren 2008

Det har varit väldigt roligt att läsa alla era kommentarer angående städhjälp. Intressant och givande. Jag har fortfarande inte bestämt mig om hur jag ställer mig till frågan, men känslan börjar mogna.

Nu ska jag sooooova. Är helt sänkt, glömde äta levaxin häromdagen vilket resulterar i att jag blir zoombie på en gång. Förresten vill jag passa på och säga hej till nya läsare. Om det nu finns några nya läsare. Det rasslade till på bloglovin igår, men det kan ju ha varit oldie goldie som läst ett tag. Vad vet jag.

One thought on “När jag går i mina gyllene skor

Kommentera

