Jag vet varför folk är bittra

Ge mig nobelpriset, jag har knäckt nöten. Bitterhet är en känsla som grundar sig i otillräcklighet. Ibland kan den kombineras med sviterna av fatala misstag osv. Hur jag kan veta detta? Jo, kära vänner. Det känns stundtals som att jag befinner mig i bitterhetens inferno. Bitter kanske inte är rätta ordet, men mitt aktuella symptom är följande:

– Det är stökigt i hemmet och jag struntar i det eftersom jag inte tar mig tid att prioritera hemmet. Jag blir på dåligt humör och skäms nästan över att högarna jag skulle ha flyttat på för flera veckor sedan ligger samt har vuxit sig större.

Jag blir bitter när tiden inte räcker till för saker jag ska göra. Nu har Freddie sovit i två timmar och kommer vakna precis när som helst. Måste skriva klart det sista på inlämningen. I´ll be back.

Kommentera

