Bebistiden och dess retorik i ett nötskal

Här har ni hela härligheten. moi, i profil. Känns helt sjukt att jag väger över 100 kg, men så är det. Allt som har med mitt trim och slimprojekt att gör skriver jag om på facebooksidan. På bara ett par dagar har över 200 personer gillat sidan och jag är helt överväldigad. Känns som att jag har världens bästa hejarklack där ute. Jag är taggad som attan att bryta gamla vanor. Det är många tankar som snurrar i skallen just nu, jag försöker liksom förlika mig med tanken att det är på riktigt denna gången. Att göra slut med dåliga vanor är svårt. Det är som att ha ett envist gammal ex som man fortfarande gillar men undviker av ren självbevarelsedrift.

Som ni kanske har förstått är det ganska tufft i mitt apliv just nu. Bebbe i utvecklingsfas kombinerat med tenta de luxe gör mig helt snurrig och trött. I morgon ska det tentas för kung och fosterland, men förutsättningarna är dåliga eftersom Freddie bara sover en timma i snitt om dagarna nu.

 Klicka på bilden för att uppleva 6 sekunders bebisliv med dess retorik

7 thoughts on “Bebistiden och dess retorik i ett nötskal

  1. Hejsan Anna! Hejar på dig idag, hoppas tentan går galant! jag undrar hur du fick till dina högskolestudier på distans? Jag hade planerat att söka in till ekonomi programmet till hösten men ska ha barn i oktober. Går det att fixa ihop någon alternativ studieform eller ska jag helt enkelt söka om ett år istället? Kram !

  2. Söta Apa, jag vill inte förringa din känsla eller ditt behov av viktminskning – men det syns mig som om du svankar ohemult mycket vilket innebär att din mage får en onödigt framskjuten position? Anyhoo: massor av lycka till med din kamp mot kilona, jag ska heja på lite varje dag 🙂

Kommentera

