Mosiga mammans massivt misslyckade middag med magknip

Blodig biff i all ära, men ingenting går upp emot en knoge

Att skriva meningar där alla ord i meningen börjar på samma bokstav kallas allitteration, typ ”Bagare Bengtsson bor bakom berget bakar bara brända bullar”. Men det är inte svenskundervisning jag tänkte skriva om nu, utan det det faktum att vi var barnfria igår kväll. Barnen sov hemma hos sin farmor och farfar varpå vi bestämde oss för att äta en romantisk middag nere på kvarterskrogen.

Jag försökte amma Freddie innan vi gick för att hon skulle vara mätt och belåten. Det gick sidådär eftersom hon var övertrött och vägrade äta. Tillslut somnade hon och jag lyfte istället över henne till vagnen. Sen gav vi oss ut hand i hand på en romantisk kvällspromenad. Freddie vaknade till och gnydde, vi fortsatte att strosa. Det är ju ingen idé att gå ut och äta med vakna bebisar, jag hoppades på att hon skulle somna in ordentligt. Men, bebisar är ju som sagt helt oförutsägbara och just denna kväll visade sig Freddie från sin stingsliga sida.

När jag trodde att hon hade somnat in gick vi till restaurangen och då insåg jag att jag hade tappat ett vante. Skräcken! Mina sköna vantar som jag älskar så mycket! Vill inte gå en dag utan dessa. Istället för att gå in på stället vände vi tillbaka för att leta vante. Till min stora lycka hittade jag den och vi kunde äntligen bege oss till matstället. Nu var vi hungriga. Jag beställde en blodig biff och ungefär samtidigt som servitrisen vände på klacken vaknade Freddie. Jag fattade ingenting. Bebisen brukar ju vara hur enkelt och nöjd som helst. What´s the problem?

Ryggbajs de luxe var problemet. Hela jäkla ryggen var inkletad i gul sötdoftande bajs. Dessutom hade det suttit länge vilket förklarar varför hon hade varit så ilsken i vagnen.Det var ren tur att jag hade ombyte med mig i väskan. Vi hjälptes åt att byta på Freddie, maten kom in. Jag åt för fort och fick helvetiskt ont i magen. Började kallsvettas och må illa.

Vi skyndade oss hem. Så fort vi kom hem kastade jag av mig alla kläder och stöp i säng. Efterstund kom min sambo in med Freddie och lade henne bredvid mig i sängen. Sen somnade jag. Så går det när mosiga mammor ska unna sig romantisk middag såhär i kärlekstider.

5 thoughts on “Mosiga mammans massivt misslyckade middag med magknip

Kommentera

