Tänk om jag bara kunde knäppa med fingrarna ala Mary Poppins

Med risk för att låta tjatig: JAG ÖNSKAR ATT DYGNET HADE FLER TIMMAR och att jag inte känner mig som en döende zombie efter klockan 19.30 på kvällarna. Kan zombies dö förresten?

Idag har jag lekt med Natashja. Hon kom hem till mig och bakade LCHF-bröd. Jo, för tydligen är det ju så att jag ska ge den där bokstavskombinationen en chans. Det känns konstigt och jag äcklas en smula. Men jag ska som sagt ge det en chans. När familjen åt potatismos med fiskpinnar till middag idag mumsade jag på kokt blomkål dränkt i en jäkla massa smör.

Detta var även dagen då jag fick tillbaka etiktentan. Det var inte oväntat att jag blev underkänd. Det är första gången under mina sju terminer på universitet som jag inte klarar en kurs. Jag skyller på omständigheterna, Freddie hade en dålig bebisdag när tentan skrevs och jag hann inte klart. Tydligen höll jag inte särskilt god kvalité heller. Läraren har kladdat ner frågetecken på några väl utvalda ställen och jag förstår honom. Jag fattar inte heller vad det är jag har skrivit, hur kan jag förvänta mig att någon annan skulle tycka det var begripligt? Nu måste jag lägg allt annat åt sidan och fokusera på omtentan om en månad. Etik är ett himla kul ämne och jag ser det hela från den ljusa sidan. Nu får jag ännu en chans att förkovra mig i filosofins förunderliga värld.

4 thoughts on “Tänk om jag bara kunde knäppa med fingrarna ala Mary Poppins

  1. Ojoj jag är impad över att du pluggar med en bebis + två andra kottar hemma. Jag har tänkt tanken att läsa lite kurser och vidareutbilda mig under mina mammaledigheter, men det har bara stannat vid tankar. 🙂 Lycka till på omtentan! Går säkert bra. Jag har läst en del Singer under mina studier och jo det är verkligen intressant. Och förunderligt.

    P.S En zombie är redan död. ”Levande” död. Enda sättet att få den att sluta gå, stå och äta upp människor är att förstöra hjärnan på den (välj valfritt sätt – t ex pistolskott/svärd/armborst/eller helt enkelt bara sparka sönder huvudet). Se Walking dead så förstår du! F ö bästa serien just nu. Kan nog passa bra att varva etikstudier med lite zombie-apocalypse.

  2. Hej! Jo, jag har själv ätit enligt lchf i snart tre år och mår toppen! Så jag hoppas det kommer gå lika bra för dig! Men tänkte bara skriva att det finns ersättningsrätter för typ allt man eventuellt kommer sakna. Istället för blomkål o massa smör kunde du ha panerat en fiskfile med mandelmjöl o knaperstekt den o ätit tillsammans med blomkålsmos o kanske en god romsås… Kokt kålrot är bra ersättning för kokt potatis osv! Du gör ju självklart som du vill men om man vill äta varierat o toppengott så finns det miljontals recept på allt möjligt! Gäller bara att läsa på lite o gärna läsa lchf-recept-bloggar.

    Lycka till o hoppas du finner bra inspiration till goda måltider!

Kommentera

