Älskade tullisar

tulpanertulpaner

Just nu råder blomsterexplosion på köksbordet. Jag tycker det är helt fantastiskt när buketten svämmar över i vasen. Tulpaner är faktiskt den snittblomma jag uppskattar mest. De håller relativt länge och blir finare och finare ju äldre de blir. Det skulle förvåna mig om jag är den enda som tycker att vintern suger röv just nu. Visst det är fint med snö jaddi jaddi jaddi, men det är kallt, rått och plågsamt. Mitt tips för tat härda ut de sista veckorna nu är att gå loss i blomsteraffärerna nu.

Ps. Just nu känns det som om mina barn tjatar hål i huvudet på mig. Är det en fas eller kommer de kackla så här resten av livet? Mamma, mamma, mamma, mamma, mamma, mamma unt so weiter.

2 thoughts on “Älskade tullisar

Kommentera

