Ett konstigt ljud följt av en illaluktande doft och blöta sängkläder träffade mig som en blixt från klar himmel

20130208-133241.jpg

Inatt var det fest i sängen. Nej. Vi hade inte sex. Däremot trängdes två vuxna och tre barn på ytan 180×200 cm. När jag inte trodde att det kunde bli värre, BLEV det värre. Ett konstigt ljud följt av en illaluktande doft och blöta sängkläder träffade mig som en blixt från klar himmel. Mindre mysigt vill jag lova, men det är sånt som händer.

Just nu spelar barnen ”Labyrint” på bollibompawebben. Jag ammar och tar det lugnt. Det känns hemskt att säga det, men datorn och tv är verkligen utmärkta barnvakter ibland. Jag får dock lite dåligt samvete och känner att jag borde anstränga mig för att ge dem en mysig dag. Vi kanske helt enkelt borde ge oss ut en sväng.

5 thoughts on “Ett konstigt ljud följt av en illaluktande doft och blöta sängkläder träffade mig som en blixt från klar himmel

  1. Tv som barnvakt är super! Barnen är lugna och man får loss tid till att göra det där man var tvungen att göra, och sen när man är klar har man förhoppningsvis större tålamod till att umgås mer kvalitativt med barnen igen. Hellre det än att försöka göra det man var tvungen att göra samtidigt som man tjatar eller skäller på barnen och får en allmänt omysig eftermiddag tillsammans. Dessutom finns det så många fina barnprogram!

Kommentera

