Blodet droppar, blodet droppar och fy fan vad jag är äcklig…

[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=rHISM2wSt-k’%5D

I näthatartider bubblar känslorna och folk verkar ha svårt att kontrollera vad fingrarna sysslar med på tangentbordet. Jag fick precis ett mail från youtube om att någon kommenterat på min menskoppfilm.


Inte för att jag bryr mig ett skit vederbörande får gärna tycka att jag är äcklig för att jag är en kvinna som blöder röd sörja en gång i månaden och som har funnit glädjen i en menskopp. Denna fantastiska lilla kopp är ta mig tusan min, mina trosor och mina sängkläders räddning när jag har mens. Jag läcker inte inte skit och mensen, ja den passerar näst intill obemärkt. Hörru du EFRIN87 fan vad du är avis för att inte du gjort eller kan göra samma härliga upptäckt.

18 thoughts on “Blodet droppar, blodet droppar och fy fan vad jag är äcklig…

  1. Fan va härlig du är!! Vilken bra instruktion, jag har aldrig kunnat förstå hur det ska funka med en menskopp, men nu vet jag. Dags att prova med andra ord. PUSS!

  2. Tack för den grymma videon. Fick en menskopp av en kompis och väntar med spänning på mensen. Har fasat lite för att sätta i den men nu känns allt glasklart :):) Ha en riktigt härlig Fredag!

  3. Jag hade länge funderat på en menskopp när fula upp den här videon i bloggen första gången. Jag köpte en efter ditt inlägg och har inte ångrat mig. Klockren video som visar tydligt. Heja Anna!

  4. Jaaaa tack för den fina videon! Om jag får tillbaka min mens efter barnafödandet så är det menskopp som står överst på inköpslistan 😀 Och tack för en skön-som-fan blogg 🙂 Hejja hejja!

  5. Guds gåva till kvinnan. Alla ni som är för bekväma föratt ens prova; Its your loss!
    Och det är klart att mens är äckligt. Hur kan det vara annat i denna patriarkala struktur vi lever i? Mitt ex bad mig tillomed att kalla manskapen för något annat för det låter så äckligt. ..? Va liksom.
    Vi får inte amma våra barn för då är det sexuella anspelningar o vi borde skyla oss. Vi får inte låta bli o raka oss för då är vi jätteäckliga och får aldrig knulla. Skammen den som pratar om mens o skydd det är ju så förskräckligt äckligt o vara fertil!!

    Nej jag är ingen bitter människa. Jag blir lite arg ibland bara.

  6. Vilken otroligt bra förklaring av hur menskoppen funkar! 🙂
    Själv älska(de) jag min menskopp, lyckades koka sönder den (någon som har en demens-timer att låna ut?) och köpte en ny för 300 spänn. Månaden därpå blev jag gravid och det ska bli spännande att se om min kopp passar sen efter förlossningen. Knappast va?

    Riktigt tröttsamt och tråkigt med kommentarer från obildade människor…

    Härlig blogg! Flitig läsare hos Lady Dahmer och hittade dig därifrån… 🙂
    Ha det gott!
    /Micks

  7. Jag är kär i min menskopp. Har haft den i några år nu och den är underbar! Dock håller inte trycket när jag blöder som mest så det rinner förbi men då kompletterar jag med trosskydd. Ekonomisk, ergonomiskt och miljövänligt! Hurra för menskoppen!

  8. Tack! Nu fick jag den sista knuffen för att ge mig ut, leta upp och investera i en menskopp! Roligt att höra din röst förresten! 🙂

  9. Apan! Jag köpte menskopp för flera år sen och älskade att använda den, men helt plötsligt började det göra JÄTTEont. Känns som att vakuumet suger ner livmodertappen hela tiden, vilket känns riktigt obehagligt! Efter att ha gråtit mig igenom ett par mensperioder la jag menskoppen åt sidan och använder bindor igen. Nu får jag svamp varje gång istället.
    VAD SKA JAG GÖRA? Har någon upplevt samma sak?

  10. Klockrent! Jag har dock fortfarande lite svårt att få den på plats så att den inte läcker. Vet inte hur jag lyckas riktigt…

    Men nu måste du berätta var du är uppväxt! Kalmar? Ibland tyckte jag det lät lite göteborgska nästan, men det kan det väl inte vara?

  11. det är faktiskt tack vare dig som jag nu börjat med menskopp! jag såg denna video och bara: shit, vilken märklig grej! Det där kanske man skulle testa?!

    Och det gjorde jag 🙂 Nu har jag ganska oregelbunden mens, så jag har inte fått testa den så många gånger, men det känns sjukt fiffigt och bra för naturen och våra resurser!

  12. Rädslan av att vara onormal är alldeles för stark ibland är jag rädd. Jag är otroligt lycklig över att jag skaffade min menskopp och kommer ALDRIG stoppa upp en enda förbannad bomullspinne till så länge jag har min kopp! Det är så synd att människor fortfarande äcklas av detta naturliga fenomen och att man skäms över att ha det! Bort med äckelstämpeln! Mer menskoppsvideos!

Kommentera

