Det stora Dexterdygnet

Livet som småbarnsmorsa/student är inte alltid så enkelt att styra upp. Särkilt inte när det ligger två otittade säsonger av Dexter rakt framför näsan på en. Jag tittade på femte säsongen igår och fick en bra känsla i magen. Debra, Dexters syster briljerar som vanligt och kommisarie Batista är som en stor nallebjörn jag bara vill hoppa upp och krama. Vince Masuka gör sin roligaste scen någonsin när han visualiserar ett mord, jag skrattade högt.

Klockan 02.30 hade jag tittat färdigt och hoppade i säng.
Klockan 03.00 ropar ett av barnet på mig, varpå jag skyndar till undsättning i egenskap av  mardrömsskingrare.
Klockan 03.30 vaknar barn nummer två
Klockan 04.00 vaknar barn nummer tre och vill amma
Klockan 04.30 kommer barn nummer ett in och lägger sig i sängen
Klockan 05.00 kommer barn nummer två in och gör som barn nummer ett
Klockan 05.30 har jag legat vaken hur jävla länge som helst, får hjälp av sambon att lyfta tillbaka barnen.
Klockan 05.35 finns det återigen plats i sängen, jag somnar.
Klockan 06.00 vill bebis ha tutte.
Klockan 07.30 dundrar två glada barn in och frågar om de får spela Toca-Boca på min telefon.

Ett Dexterdygn i all sin enkelhet.

 

3 thoughts on “Det stora Dexterdygnet

  1. Dexter är så sjukt bra! Brukar också nörda sönder,, så fort nästa säsong kommer ut köper jag och sen tittar jag, min syster och låtsasmamma tillsammans. Vi brukar spara avsnitten för att dra ut på njutningen, max 2-3 per dag. Vi avslutar alltid med en kväll med amerikanskt tema: hamburgare och ben&jerryglass. Snacka om perfekta kvällar vi fått!

    Hoppas det går bra med alla barnen, synd att de inte är lite (mycket) större så att de kan joina ditt Dexter-tittande.

  2. Åh, har precis också upptäckt Dexter, har nu börjat på sesong tre. Snälla, skriv inte om nåt som händer framöver. Vet att det ska bli sorgligt, o efter det läser jag dig försiiiktigt….hoppar över om jag ser du skrivit nåt om serien, men vill gärna läsa din blogg. Kramkram

Kommentera

