Såsiga söndag

Helgen har varit precis som våra helger brukar vara numera. Fullt ös från arla morgon till sen kväll. Vi har träffat tjocka släkten, försökt fixa ordning här hemma, spenderat ett par timmar i pulkabacken. Jag känner mig som världens tråkmamma när det kommer till parkhäng. Det spelar ingen roll vilken årstid det är, parkhäng är nog något av det tristaste jag vet. Såhär i pulkatider känner jag mig om möjligt ännu tråkigare. Jag är dels för tjock för att komma i min vinter outfit och sedan har jag haft Freddie på magen vilket gör att jag bara stått och glott istället för att lattja runt i backen.

Snark. Jag har varit lite seg överlag idag. Jag har svårt att sätta fingret på vad det är. Är det vintern? Är det den eviga längtan efter sol och värme? Är det gäddhänget och michelingubbemagen? Är det det faktum att jag är ockuperad av en jäkla massa barn? Är det pluggstress eller kanske allmän sömnbrist? Jag sitter här framför min älskade lilla mac med en stor kopp te bredvid mig. Jag har varit duktig och betalat alla räkningar. Jag lyssnar på David Bowies senaste låt och låter fingrarna glida över tangentbordet som i en dans. Jag älskar dessa tysta kvällar då barnen äntligen har somnat och jag får sitta en stund för mig själv och fördriva tiden med att söka efter paljettguldiga uggs. Har ni haft en skön helg?

2 thoughts on “Såsiga söndag

  1. Jobbat 30 timmar på tre dagar – Idag var det vilodag. Det var skönt.
    (trots att man inte fick gjort ett skit – i princip)
    Men man behöver de dagarna med. Helst utan att få dåligt samvete. Men det är klart, det lär man nog aldrig komma undan.
    Man vill alltid vara mer, räcka till mer, ha mer energi…
    Hur löser man den biten?
    Jag har ju faktiskt bara En liten… hur löser du och andra flerbarnsmammor den frågan?
    Jag är imponerad!

    Ha en fin kommande vecka Apan!

  2. Det låter som att det kan vara en kombination av orsaker till att du är hängig. Jag tror många (mig inräknat) känner en inbördes frustrarion och otålighet när vintern börjar närma sig sitt slut och våren kommer snart, men inte riktigt än.
    Varje helg är en vecka närmre våren, solen och värmen!

Kommentera

