Mitt alldeles egna kaos – dagen i bilder

Ni ser macen på bilden, det är min lilla ögonsten. Det är framför den jag sitter och författar mina alster. Idag gick det dock inget vidare. Min stora ögonsten lilla Freddie låg på sängen, satt i bärsele på min mage eller vagnades i buggan utan någon större framgång idag. Hon nöjde sig inte med att mig passivt. Hon ville ha hela kakan och helst äta den. Nafsa och snutta är det bästa hon vet.

Lunchen intogs framför datorn, djupt försjunken i en bok av den kontroversiella filosofen Peter Singer som bland annat förespråkar retroaktiv abort. Jag ska berätta mer om hans teorier senare.

En hel del te har jag lyckats klämma i mig idag också. Jag dricker te utan socker och med mycket mjölk. Jag har hört att te är vätskedrivande men jag vet inte om det stämmer. I såfall kanske jag ska undvika det. Lovi 3 år påpekade i morse att mitt kiss är fult. Jag gissar att det var kulören som tyder på koncentration som gjorde det.

5 thoughts on “Mitt alldeles egna kaos – dagen i bilder

  1. Svart te vet jag inte med men.. grönt te är i alla fall vätskedrivande. Det skall man nämligen dricka vid UVI … eller ja, det sägs att det är bra i alla fall.. Man hör ju så mycket! 🙂

    Ha en fin lördag Apan!

  2. Röda teér typ Rooibos är vätskedrivande, vilket en vän sa till mig för flera år sedan. Tror du jag kom ihåg det när jag började dricka precis den te-sorten på kvällen?
    Inte en bra kombo! När jag väl gick och la mig fick jag springa på toa titt som tätt.
    Gillar din blogg skarpt. 🙂

  3. Till att börja med är det koffeinet som påstås vara vätskedrivande och rött te är koffeinfritt. Man behöver ofta gå upp och kissa om man dricker ett glas vatten precis innan man går och lägger sig också 😉

    Hur som helst har det visat sig att så inte är fallet, te och kaffe är precis lika bra att dricka för att få i sig vätska som vanligt kranvatten – till och med lite bättre eftersom te innehåller antioxidanter osv. Inget att oroa sig över med andra ord 🙂 Finns mycket info om man googlar på det!

  4. Precis som Erica skriver så är det ingen fara med att dricka te, den mängden vätska man får i sig är mycket större än den mängden som i så fall skulle förlora pga det är vätskedrivande.

    För min egen del så klarar jag värme mycket bättre om jag dricker mycket te, om jag bara dricker vatten eller annat så går det inte alls bra. Då blir jag ganska snabbt dålig (och kissnödig).
    Jag klarar värme ganska dåligt så jag behöver vara noga med att dricka rätt för att vätskan inte ska rinna rakt igenom och då gör den inte så stor nytta.

Kommentera

