Helvetes jävla skit fan

Det här med att jag känner mig som en totalt misslyckad människa idag, jag hoppas att det går över tills imorgon.

Tentan
Failade på marginalen. Fan. Studenter som pluggar med bebisar hemma borde få extra tid på sig att skriva tycker jag. Hade jag bara haft en timma till på mig skulle jag ha klarat tentan. Men den där timman försvann i samband med att Freddie hade skriksession.  Kravet för att klara tentan var att svara på alla frågor. Fan. Jag har grinat ska ni veta. Mest för att jag har ”kastat” bort åtta timmar på något som är totalt poänglöst. #fail

Utbrott
Ja, jag fick ett sådant  på min sambo i kväll. Förmodligen var det oförtjänt, vad vet jag. I vanlig ordning körde jag tomma hot om att flytta. Jag måste skärpa mig. Sådär får man inte hålla på. #fail

Snittar till festen imorgon
Vad bra, då kan jag använda upp brödet i frysen tänkte jag och gjorde världens godaste tonfiskröra. När jag sedan hade gjort klart alla snittar insåg jag att brödet var torrt och hårt. Jag blev sur och kastade allt i slasken. #fail

Vaniljfyllningen till tårtan
Smakade skit eftersom jag råkade ha i för mycket vaniljssocker. Tips! Ha aldrig i för mycket vaniljsocker när du ska göra vaniljkräm. Sen fanns det inte tillräckligt med grädde hemma för att täcka tårthelvetet. #fail

Spirit – Hästen från vildmarken
Som jag trodde skulle bli en hit hos barnen blev en flopp. De grät och tyckte den vara alldeles för läskig och sorglig. #fail

Min sambo sa något väldigt klokt till mig när jag hade mitt utbrott förut, nämligen att vi befinner oss mitt i en peak. Så ansträngande som vår vardag är just nu kommer den förmodligen inte vara sen. Det är tufft att ha tre barn som alla kräver sin uppmärksamhet och kärlek. Jag vet att han har rätt och som Underbara Clara sa en gång gäller det att sitta lugnt i båten under småbarnsåren. Det enda som har fått mig att le idag är Natashjas fantastiska peppkampanj för min skull. Lite här och var har hon lobbat för min blogg och det värmer i hjärtat. Jag ser fram emot att få bjuda henne på min födelsedagsmiddag imorgon.

17 thoughts on “Helvetes jävla skit fan

  1. Jag tyckte att det var ganska skönt att läsa ett sånt här inlägg faktiskt. Härom dagen hade jag en sån där riktig skitdag, och så gick jag in på din blogg för att muntra upp mig. Just den dagen hade du bloggat om kitschiga kannor och jag kände att jag inte alls kunde relatera, blev bara på ännu sämre humör och stängde av datorn istället.

    Att höra att andra också mår skit och har skitdagar gör att man inte känner sig så ensam och det är ju fint! Jag skickar pepp från en annan del av söder. Imorgon blir nog bättre – och omtentor, det är bara shit som happens. Egentligen…

    • Hahaha, vad rolig du är som stängde av datorn. Tänk att mina kitschiga kannor hade en sådan effekt. Skitdagar kommer och går. Fr min del känns det som om jag är inne i ett skitdagsstim. Tack för tentapeppen, jag har verkligen deppat ikväll.

  2. Hej!

    Hittade hit tack vare Ladyns kampanj och jag har suttit och läst några inlägg här när plötsligt detta nya inlägg dök upp. Jag vill bara säga att jag är ledsen att tentan sket sig men jag är tacksam för att du skrev om din dag. Jag har precis haft en riktig skitdag med barnen och var beredd att avskriva din blogg som en av de där mammorna som hinner med och lyckas med allt de företar sig. Tack för att du skrev om din sketna dag! Det gjorde min dag lite bättre att läsa att även andra suger på att vara förälder ibland. Jag hänger nog kvar och läser vidare fastän jag egentligen inte har tid att följa en blogg till. 🙂

    • Hej Tünde!
      Skitdagar suger, men tänk vad bra att min skitdag fick din skitdag att kännas lite bättre. Du är så välkommen.

  3. Nu vare ju ett tag sen jag blev störtförälskad i dig genom Ladyn.
    Men alltså, din brutala ärlighet om skitdagar känns så – levande.

    Själv har jag gråtattackerat min granne idag när det brast för mig på väg ner i soprummet.
    Jag var less på allt och klockan var 01.20 typ.
    Jag trodde att ingen mer än jag gick med sopor då. Så möter jag henne i dörren – och vet du vad.. Hon frågade om jag ville ha bullar och varm mjölk när jag såg så ledsen – på riktigt!
    Jag 22 år och 70-80 kanske. Jag älskar människor, för de kan få precis HELA världen att blomma igen bara genom några bullar och lite mjölk.

    Jag älskar dig – Nuff Said!

  4. Hahaha! Har haft &%$§&-lig massa skitdagar, men nu är barnen 11, 9, 8, 6 och jag har lyckats vara gift i 12 år. Håll ut, så får du någon gång pyttipanna & kaffe när du kommer hem från jobbet, som jag fick av mina barn härom dagen.

  5. Hallå! Jag hittade också hit genom LD, och det är det bästa som hänt mej denna veckan! För resten har också varit sambobråk pga. PMS (mest från min sida, han försökte trösta, jag blev ännu argare…) och tentaångest och redovisningshets i skolan. Puh på livet! Men nu har jag skrattat, känt igen mej, och blivit riktigt glad över att ha hittat en ny favoritblogg! Livet blev genast lite bättre!

  6. Uj uj vilken dag! Det känns i hjärtat, jag har också känt mig som den misslyckade som inte lyckas göra något rätt, men det vänder ju och blir bättre. Din sambo verkar klok så lyssna på honom, så jobbigt som det är nu med allt på en gång och allt upp och ner kommer det bara vara en kort period. Snart är Freddie större och inte lika beroende av dig och ni får landa i en ny vardag. Låter floskligt, men va fan 🙂 Jag har för övrigt aldrig hotat familjen med att flytta hemifrån. Jag brukar primalskrika så alla blir jätterädda och sen stänga in mig på toan och grina en skvätt istället 😉

  7. Vissa dagar blir inte riktigt som man tänkt sig, men i slutändan så blir det bra ändå! När du om några år tänker tillbaka på den här tiden så kommer du säkert inte tänka på den här missade tentan (som du ändå kommer klara nästa gång) du kommer tänka på hur sjukt duktig du var som klarade av att rodda allting. Tre barn, hem, man, vänner, intressen. Du kommer tänka på vilken härlig men jobbig tid det var att kunna vara hemma med Freddie och ändå kunna fortsätta plugga. Framförallt så ska du tänka tillbaka på att du är en grym kvinna och en grym mamma! 🙂

  8. Hej!
    Har aldrig lämnat en kommentar här förut, men eh, hehe, känner ganska stor igenkänning. Jag läser samma utbildning som dig, lärare i religionskunskap och svenska, på Sthlm univ. Men har varit föräldraledig sen april 2011 (fick två barn väldigt tätt, min minsta föddes nu i september) och alltså, paniken och ångesten jag känner just nu. Min tanke har varit att kombinera föräldra”ledigheten” nu i vår med studier eftersom vår ”stora” precis börjat på förskolan dvs jag har lite mer tid på dagarna att läsa mm, men det känns nästan OMÖJLIGT. Jag har 3 terminer kvar av utbildningen och det känns liksom helt oändigt. Har en hel del rester från våren då jag var jättegravid och orkeslös som jag måste ta innan jag kan läsa vidare dessutom. Förstår VERKLIGEN att en kan känna sig misslyckad – men det är du inte! Alltså, att överhuvudtaget vara hemma med barn är en jävla hjälteinsats!!! Heja dig!

  9. Vill bara säga att det där är nog väldigt vanligt att känna… Ibland bara brakar det!! Inget funkar som det ska och allt känns som en jobbig tröskel! Skönt när man vaknar, och får en ny dag att tampas med..;)

  10. Bra att du kan skriva så öppet om dina skit dagar. Det kommer att bli bättre! Nästa gång kanske du kan få ”avlösning” så att du kan lägga all tid på tentan? Vore ju i alla fall lite mer underlättande 🙂 Jag sitter själv och pluggar just nu mitt i natten, med världens huvudvärk och super ångest över att jag kanske inte klarar av det här. Suck.

  11. Vet knappt hur jag ska säga detta på ett snällt sätt men jag har känt mig så sjukt provocerad av att du ska göra allt liksom, 3 barn, varav en bebis och dessutom plugga och blogga. Jag skulle aldrig orka det! Och vilken övermänniska gör det egentligen? Och känner jag mer: men vad trodde hon?” Du har en massa fantastiska saker i ditt liv och så blir du ledsen för att du inte är en övermänniska? Jag blir orolig när jag ser andra människor ta på sig för mycket, för jag ville klara saker, och brände ut mig. Det går inte göra ogjort. Det är kanske oss moderna människors stora problem. Vi vill klara och tar på oss så mycket saker som vi kunde välja att låta bli eller göra på annat vis. Och så blir vi ledsna och besvikna på oss själva när vi inte klarar allt. Så onödigt. Måste vi verkligen ha allt på en gång? När ska vi leva?

    • Håller med dig! Jag kan få ångest och känna mig otillräcklig när jag ser andra göra hur mycket som helst. Och jag har ”bara” en son och är sjukskriven. Men det är nog för mig det.

  12. Du är inte ensam 😉 Fin text den där av Clara! Så många gånger som både jag och min sambo skulle vilja kasta in handduken. 5 min senare minns vi inte varför.. Livet bara är så ibland! Ja, man ska dela sig på tusen ibland mellan man, barn och ha ett rent hus och hans eviga tjat om att byta bilarna hela tiden. Skulle också vilja plugga nu som mammaledig, men vet inte till vad. Jag är långtradarchaffis och har inte suttit i skolbänken sedan gymnasiet. Iaf tack för att du delar med dig! .. Jag har tom köpt en menskopp tack vara dig haha!

    • Vad jag älskar att du ”5 min senare minns vi inte varför”, för det är ju exakt så. Åh menskopp heja heja! Vad kul att du vill plugga, försök komma på vad du gillar och kan tänka dig att bli bra på. Kram!

Kommentera

