Varför sitter det en naken kvinna i ett skyltfönster på Hornsgatan?

hyr ut grej med tjejJag gick en kvällspromenad igår kväll. Barnen lekte rövare och var övertrötta. Frihetskänslan av att ropa ”Hej då” och sedan stänga dörren är guld värd. Dessa sköna kvällsprommisar gör mig till en ny människa. Att traska dagtid när Södermalm bubblar som bäst är värdelöst. När jag går på tomma gator om kvällarna känns det som om gatorna är mina. Jag lyssnade på Filosofiska rummet, programmet handlade om Religion och etik – Gud som moralfilosof. Eftersom jag läser en kurs om etik just nu känns det värdefullt att återkoppla kunskaperna på annat håll.

På Hornsgatan hajade jag till när jag gick förbi ett skyltfönster med skylten ”Lokal uthyres”. Inne i mörkret satt en naken kvinna. Why the hell? Vad är tanken bakom det hela? Är det tänkt som en ”kul grej”? Ska den nakna kvinnan få lokalen att verka attraktiv? Vad tror ni?

Efter en stund vaknade Freddie i vagnen, samtidigt började titsen läcka och jag insåg att det var bäst att skynda hemåt. Väl hemma bäddade jag ner oss framför Dexter och nu har jag sett färdigt den tredje säsongen. Jag gillar verkligen denna serien.

 

10 thoughts on “Varför sitter det en naken kvinna i ett skyltfönster på Hornsgatan?

  1. Du var nog inte den rätta att få syn på henne! Hade jag knatat förbi och sett en naken tjej så hade jag nog försökt att få henne i säng, Det är nog skillnaden mellan killar och tjejer.
    Kram.

Kommentera

