Att missa det där samtalet till mamma som fyllde 60 år igår

IMG_0047

Det är inget jag känner mig sådär jättenöjd över. Min älskade, fina mamma lät inte direkt överväldigande glad när jag precis nu ringde henne en dag för sent och grattade. Skäms på mig. Jag hade tänkt ringa hela dagen, men så kom det saker emellan och vips försvann det ur huvudet.

Mamma ba: Nu när du har fått egna barn kanske du förstår hur det känns…
Jag ba: Ja, och eftersom du också har haft småbarn kanske du kan försöka komma ihåg hur tankspridd man kan bli. 

Nu har jag beställt en mastodontuppsättning av orkidéer som ska budas till henne idag. Hoppas hon blir glad.

6 thoughts on “Att missa det där samtalet till mamma som fyllde 60 år igår

  1. Ouch, sådant är jobbigt! Höll på att missa både min ena brors och min systers födelsedag. Ringde brorsan på kvällen och höll på att skämmas ögonen ur mig, och systern ringde jag för att berätta något helt annat för. ”Vet du vad det är för dag idag!?” ”Ja, det är min födelsedag…” Oj hoppsan.

  2. Usch ja vad jobbigt! Särskilt när det är jämn födelsedag. Men jag förstår dig, det är inte lätt att hålla allt i huvudet… Jag har missat min pappa 2 gånger, nu sätter jag alltid alarm/ påminnelse på mob, det hjälper! Kram

Kommentera

