Tuttar som läcker

läcka

Är det inte lite charmigt så säg? Plötsligt känns det blött om brösten. Oh la la, ännu en fläck. Jag märker tydligt hur Freddie styr mjölproduktionen. Ibland känns brösten helt tomma och sladdriga, jag antar att hon inte behöver så mycket mat då. Vid andra tillfällen spänner det som tusan, slabbar och läcker. Naturen är väl för härlig.

Jag skulle vilja veta mer om bröstmjöl och amning. Lite bakomliggande fakta, som det är nu går jag ju bara på rutin. Ammar bebis, rapar bebis osv. Hur fungerar det egentligen? Hur fylls tuttarna på? Är det när jag äter och dricker eller sker det lite hela tiden? Ibland när brösten känns tomma kan jag bli lite stressad och tro att mjölken sinar. Freddie torrsnuttar utan att det kommer något, men så efter en kvart rinner det till så pass mycket att det nästan svämmar över.

3 thoughts on “Tuttar som läcker

  1. Hhaha du skulle sett min tröja var blöt från titsen och enda ner till byxorna! Du har kanske haft likadant? Men fatta hur förvånad jag blev! Hade inte känt ett piss, sen när man tar av sig så ser man fläcken!

Kommentera

