Ett själsligt kvartsamtal

apanDet känns alltid lika fräscht att gå in i nya år. Trots att det bara rör sig om ett ändrat årtal i kalendern blir det som en mental avstämning, ungefär som ett kvartsamtal med sitt inre. Hur ofta stannar jag egentligen upp i min vardag och bearbetar händelser? Nästan aldrig. Livet rullar på i världens hastighet, dagar blir till veckor, månader och vips har ett år gått.

En sak som jag länge haft ångest över är hur lite jag har dokumenterat mina barn. Eftersom jag inte finner någon anledning att visa upp dem för omvärlden via bloggen blir det inte heller att jag lägger ner omsorg på att sammanställa bilder av dem. Detta ska det bli ändring på. Jag har dammat av min systemkamera och har bestämt mig för att knäppa en bild om dagen på barnen. När jag sedan läste om en utmaningen LET’S TRY A 365 PROJECT blev jag helt såld på tanken. Det är klart jag ska fota ungarna och skapa fotoböcker som innehåller årets 365 dagar.

Nytt år och nya utmaningar. Jag är glad över den kreativa energin som sveper över mig just nu.

4 thoughts on “Ett själsligt kvartsamtal

  1. Men åh vilken bra idè!!!!! Jag hänger på! Fast det får bli sovande bilder på 3 av dem för jag har inte fotat ungarna idag 😉 annars brukar jag göra det ganska mycket….

  2. roligast skulle vara att ta ett kort på barnet när hen står på samma ställe och sen göra en film av det hela så man ser ”utvecklingen”
    För stort projekt för min del :p men oj så roligt slutresultat 🙂

  3. Men vilken jättebra idé det där var. Det känns ju lite konstigt när man lägger ner mer energi på att fota en tallrik soppa än barnet för att ha en bloggbild. Gott Nytt 2013!!!

Kommentera

