Magiska jeans

DSC_0554Mysbyxeran är över.  Mina mammaleggings har fått ett gigantiskt hål mellan benen och tiden är inne för jeans. Mina numera ”skinny jeans” går knappt upp över låren vilket resulterat i att jag har införskaffat mig nya. Inne på Kapp Ahl fanns det något så spännande som ”magic jeans”. Tydligen ska det gå att trolla bort magen i dessa byxor. Jag testade och: JAAAA! Det funkar. De nedersta bilringarna försvann. Men jaha, vad nu då? Hängbuksmagen försvann men förvandlades till en ”ovanför-byxlinningen-deg”. Nåväl, byxorna satt skönt över rumpan och om ett par veckor kommer magen förhoppningsvis inte vara lika svullen.

Min förhoppning är att mina nya magiska byxor ska bli en källa till glädje och feelgood. Jag har varit lite stingslig på sista tiden eftersom jag känt mig sjukt obekväm i kroppen samt att det där lilla hålet i mammaleggingsen växt sig större för varje dag som gått. När jag har på mig jeansen känns det att jag har en kropp om ni förstår vad jag menar. I slapparkläder flyter allt ut och blir så odefinierbart på något vis.

2 thoughts on “Magiska jeans

  1. Äger sådan jag med, men tyvärr måste de lagas. Hittade kalassköna leggings förra helgen. Så nu använder jag de (ja dock inte nu, för de var tvungna & tvättas). De har en hög mudd så den kom över magen & det värmde gott i kylan. 299:- på Kapp Ahl. Svarta & sköna är de. 🙂

Kommentera

